تبیان، دستیار زندگی
وقتی برای مدتی میز كارتان را ترك می كنید بهترین كار این است كه با استفاده از روشی كه در كار عملی 10 بخش 1 توضیح داده شد، از ویندوز XP خارج شوید. اما گاهی اوقات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قفل كردن ایستگاه كاری

وقتی برای مدتی میز كارتان را ترك می كنید بهترین كار این است كه با استفاده از روشی كه در كار عملی 10 بخش 1 توضیح داده شد، از ویندوز XP خارج شوید. اما گاهی اوقات ممكن است بخواهید مانع از دسترسی حتی كاربران مجاز به كامپیوترتان شوید ( در صورتی كه اگر خارج شده باشید آنها می توانند دسترسی پیدا كنند ). در ویندوز XP پروفشنال می توانید كامپیوترتان را قفل كنید. وقتی ایستگاه كاریتان را قفل كنید، فقط شما و سرپرست سیستم می توانید كامپیوتر را از قفل خارج كنید. در ویندوز XP ویرایش خانگی نمی توانید كامپیوترتان را قفل كنید.

كلیدهای Ctrl + Alt + Delete را فشار دهید

قفل كردن ایستگاه كاری

كلید های Ctrl + Alt + Delete را بطور همزمان فشار دهید. این كار را در هر جایی از سیستم كه باشید می توانید انجام دهید، حتی وقتی كه برنامه هایی در حال اجرا دارید.

كامپیوترتان را قفل كنید

قفل كردن ایستگاه كاری

در كادر محاوره Windows Security بر روی دكمه Lock Computer كلیك كنید، پنجرهLocked Computer ظاهر می شود. حالا هیچكس جز شما (و سرپرست سیستم شبكه) نمی تواند كامپیوتر را برای استفاده از قفل خارج كند.

كامپیوترتان را از قفل خارج كنید

قفل كردن ایستگاه كاری

وقتی كامپیوترتان قفل شد، به همان طریق كه وارد ویندوز می شوید می توانید كامپیوترتان را از قفل خارج كنید. ابتدا باید كلیدهای Ctrl + Alt + Delete را بطور همزمان فشار دهید كادر محاوره Unlock Computer باز می شود.

كلمه عبورتان را وارد كنید

قفل كردن ایستگاه كاری

كلمه عبورلازم برای وارد شدن را در كادر Password تایپ كنید و سپس روی دكمه Ok كلیك كنید.

به سر كارتان برگردید

وقتی ایستگاه كاریتان را از قفل خارج كنید آن را دقیقاً در همان وضعیتی كه ترك كردید خواهید یافت.

* توجه *

قفل كردن سریعتر است

بسیاری از افراد در می یابند كه قفل كردن كامپیوتر هنگام ترك میز كارشان سریعتر از خارج شدن است، بیشتر به این خاطر كه برای خارج شدن از سیستم باید كارتان را ذخیره كنید، برنامه ها را متوقف كنید و ببندید و بعد از بازگشت وارد سیستم شوید و دوباره برنامه ها را باز كنید. این كار همیشه خوب است بویژه اگر برای مدت طولانی كارتان را ترك نكنید، اما ممكن است سرپرست شبكه شما ترجیح بدهد وقتی برای مدتی طولانی بیرون می روید، مثلا در طول شب یا آخر هفته ها، از سیستم خارج شوید.