تبیان، دستیار زندگی
در Media Player براحتی می توان از تراكهای CD های صوتی كپی گرفت. شما می توانید آهنگهایی از یك CD صوتی را در یك فایل روی دیسك سخت خود ضبط كنید یا در صورتی كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضبط كردن موسیقی

در Media Player براحتی می توان از تراكهای CD های صوتی كپی گرفت. شما می توانید آهنگهایی از یك CD صوتی را در یك فایل روی دیسك سخت خود ضبط كنید یا در صورتی كه درایو CD با قابلیت ضبط داشته باشید روی CD دیگری ضبط كنید. همچنین می توانید آهنگها را به فرمت رایج MP3 تبدیل كنید. حتی می توانید هنگام كپی شدن آهنگها به آنها گوش بدهید. كپی كردن آهنگ فقط باید برای استفاده شخصی باشد و در غیر این صورت تخطی از قوانین كپی رایت تلقی می شود. اگر می خواهید یك آهنگ را روی یك CD كپی كنید تا بتوانید در اتومبیل خود آن را پخش كنید، اشكالی ندارد. اگر می خواهید از یك آهنگ در یك نمایش در محل كار خود استفاده كنید روی لبه تیغ قانون حركت می كنید.

Media Player را اجرا كنید

ضبط كردن موسیقی

بر روی Start كلیك كنید، اشاره گر را به روی All Programs ببرید، اشاره گر را به روی Accessories ببرید، اشاره گر را به روی Entertainment ببرید و سپس رویWindows Media Player كلیك كنید.

به صفحه Copy from CD بروید

ضبط كردن موسیقی

بر روی دكمه Copy from CD كلیك كنید. اگر CD موسیقی الان داخل درایو CD-ROM كامپیوتر نیست، حالا آن را درون درایو قرار دهید. اگر پخش آهنگ شروع شد، بر روی دكمه Stop كلیك كنید تا پخش آن متوقف شود.

اطلاعات آلبوم را پیدا كنید

ضبط كردن موسیقی

اگر Media Player اطلاعات آلبوم موسیقی و تراك سی دی شما را نشان نمی دهد، بر روی دكمه Get Names در بالای لیست كلیك كنید. ویزاردی باز می شود كه از شما چند سوال می پرسد و به شما در پیدا كردن اطلاعات آلبوم كمك می كند (در اینجا فقط اطلاعات عمومی آلبوم نظیر طول هر تراك را می بینید).

تراكهایی را برای كپی كردن انتخاب كنید

ضبط كردن موسیقی

بطور پیش فرض تمام تراكهای روی CD برای كپی كردن انتخاب شده اند. برای از انتخاب خارج كردن یك تراك، علامت تیك را از مربع كنار تراك پاك كنید (روی مربع كلیك كنید). فقط تراكهایی كه علامت تیك دارند كپی خواهند شد.

كادر محاوره Options را باز كنید

ضبط كردن موسیقی

بطور پیش فرض تمام تراكها در فولدر MY Music داخل فولدر My Documents كپی می شوند. شما می توانید محل آن را تغییر دهید و چند تنظیم دیگر را در كادر محاوره Options تعیین كنید. این كادر محاوره را انتخاب Tools > Options باز كنید.

گزینه ها را تنظیم كنید

ضبط كردن موسیقی

در زبانه Copy Music می توانید جایی كه تراكها كپی می شوند، فرمت فایلی (نظیر MP3 و فرمتهای دیگر) كه تراكها با آن كپی می شوند را تغییر دهید و تعیین كنید كه محافظت از كپی محتوا فعال باشد یا خیر (اساساً به این معنی است كه آنچه ضبط می كنید بعداً قابل كپی كردن و به اشتراك گذاشتن نباشد) و كیفیت ضبط را تعیین كنید (هر چه كیفیت بالاتر باشد فضای بیشتری از دیسك را اشغال می كند). وقتی انتخابهای خود را انجام دادید، روی Ok كلیك كنید.

آهنگ را كپی كنید

ضبط كردن موسیقی

بر روی دكمه Copy Music كلیك كنید تا كپی كردن تراكهای انتخاب شده در محلی كه در كادر محاوره Options مشخص شده است شروع شود.