تبیان، دستیار زندگی
در اكثر موارد، تنظیمات پیش فرض برای فولدرهای آفلاین كم و بیش خوب كار می كند. اما چند گزینه وجود دارد كه شاید برایتان مفید باشد. برای مثال می توانید زمانی كه فایلهای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر دادن تنظیمات آفلاین

در اكثر موارد، تنظیمات پیش فرض برای فولدرهای آفلاین كم و بیش خوب كار می كند. اما چند گزینه وجود دارد كه شاید برایتان مفید باشد. برای مثال می توانید زمانی كه فایلهای همزمان می شوند، مقدار فضایی از دیسك كه فایلهای آفلاین می توانند استفاده كنند و این كه آیا همیشه وقتی از فایلهای آفلاین به جای آنلاین استفاده می كنید ویندوز این موضوع را به شما تذكر دهد را تغییر دهید.

كنترل پانل را باز كنید

تغییر دادن تنظیمات آفلاین

بر روی دكمه Start كلیك كنید و سپس روی Control Panel كلیك كنید. پنجره كنترل پانل باز می شود.

Folder Options را باز كنید

تغییر دادن تنظیمات آفلاین

بر روی آیكون Folder Options جفت كلیك كنید تا كادر محاوره Folder Options باز شود. برای اطلاعات بیشتر درباره استفاده از كنترل پانل، به بخش 10 مراجعه كنید. همچنین می توانید كادر محاوره Folder Options را از منوی View هر فولدر باز شده ای باز كنید.

زبانه Folder Options را باز كنید

تغییر دادن تنظیمات آفلاین

در كادر محاوره Folder Options بر روی زبانه Offline Files كلیك كنید.

همزمانی در هنگام ورود و خروج

تغییر دادن تنظیمات آفلاین

به طور پیش فرض گزینه های Synchronize all offline files Synchronize all offline files when , when logging on logging off فعال هستند اگر ترجیح می دهید هر بار هنگام خارج و وارد شدن منتظر انجام این فرآیند نشوید، این گزینه ها را فعال كنید. اگر این گزینه ها را غیر فعال می كنید فقط فراموش نكنید كه قبل از قطع ارتباط با شبكه، فایلهایی كه از آنها استفاده آفلاین می كنید را همزمان كنید.

یادآور را فعال كنید

تغییر دادن تنظیمات آفلاین

وقتی گزینه Display a Reminder every فعال است، آیكون كوچكی در ناحیه گزارش سیستم كنار ساعت ظاهر می شود كه نشان می دهد از فایلهای آفلاین دارد استفاده می شود. علاوه بر این هرچند مدت یكبار یك حباب متن ظاهر می شود كه یكبار دیگر این موضوع را یادآوری می كند. فاصله زمانی كه این یادآوری ظاهر می شود را می توانید در اینجا مشخص كنید.

یك میانبر بر روی رومیزی قرار دهید

تغییر دادن تنظیمات آفلاین

اگر گزینه Create on offline file Shortcut on the desktop را فعال كنید، میانبری با نام Shortcut to offline Files بر روی رومیزی ظاهر می شود. با جفت كلیك كردن روی این میانبر، پنجره ای باز می شود كه تمام فایلهایی كه برای استفاده از آفلاین را تنظیم شده است را نشان می دهد.

مقدار فضای دیسك كه باید استفاده شود را انتخاب كنید

تغییر دادن تنظیمات آفلاین

به طور پیش فرض، فولدرهای آفلاین اجازه استفاده از 10% فضای روی درایو سخت شما را دارند. شما با تنظیم این مقدار درصد به وسیله دراگ كردن كنترل آن می توانید این مقدار را به دلخواه خود تغییر دهید. وقتی تنظیمات آفلاین را تغییر دهید، بر روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره بسته شود.