تبیان، دستیار زندگی
زمانی كه در حالت آفلاین روی فایلها كار می كردید، تمام كاری كه باید انجام دهید آن است كه دوباره وارد شبكه شوید تا تمام فایلهایی كه هنگام قطع ارتباط با شبكه روی آنها كار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همزمان كردن اقلام آفلاین

زمانی كه در حالت آفلاین روی فایلها كار می كردید، تمام كاری كه باید انجام دهید آن است كه دوباره وارد شبكه شوید تا تمام فایلهایی كه هنگام قطع ارتباط با شبكه روی آنها كار می كردید، بطور خودكار همزمان شوند. در مورد كاربران كامپیوترهای كیفی، این به آن معنی است كه باید كامپیوترشان را دوباره به شبكه وصل كنند و وارد شبكه شوند. در مورد كاربران راه دور به معنای شماره گیری با مودم و وارد شبكه شدن است. اگر هنگامی كه هنوز با شبكه ارتباط دارید با فولدرهای آفلاین كار می كنید، باید فایلها را بطور دستی همزمان كنید. در این كار عملی همزمان كردن فایلها بطور دستی را یاد می گیرید.

فولدر خاصی را همزمان كنید

همزمان كردن اقلام آفلاین

با استفاده از آیكون My Network Places بر روی رومیزی خود، به سراغ فولدر یا فایل آفلاینی كه می خواهید همزمان كنید بروید. بر روی آن فولدر یا فایل كلیك راست كنید و Synchronize را از منوی میانبر انتخاب كنید. آن عنصر بطور خودكار با عنصر اشتراكی اصلی روی شبكه همزمان می شود.

چند فولدر را همزمان كنید

همزمان كردن اقلام آفلاین

شما می توانید چند فولدر و فایل را بطور یكجا و همزمان كنید. برای این كار، در پنجره فولدری كه روی كامپیوترتان باز شده است منوی Tools را باز كنید و Synchronize را انتخاب كنید. انتخاب این فرمان باعث باز شدن كادر محاوره Item to Synchronize می شود كه از طریق آن كنترل بیشتری روی همزمان كردن خواهید داشت.

اقلام را برای همزمان كردن انتخاب كنید

همزمان كردن اقلام آفلاین

كادر محاوره Item to Synchronize لیست اقلام آفلاینی كه می توانید آنها را با نسخه های روی شبكه همزمان كنید را نشان می دهد. اقلامی كه می خواهید همزمان كنید را انتخاب كنید و روی Synchronize كلیك كنید. بخاطر داشته باشید كه وقتی یك عنصر آفلاین را همزمان می كنید، نسخه های جدید تر فایلها جای نسخه های قدیمی تر فایلها را می گیرند. اگر زمانی كه آفلاین بودید روی فایلها كاركرد باشید ، آن نسخه های جدید جای نسخه هایی از فایلها كه روی شبكه مانده بود را می گیرند.

همزمانی خودكار را كار بگذارید

همزمان كردن اقلام آفلاین

چند روش وجود دارد كه می توانید همزمانی خودكار را برای فایلهای خودكار بگذارید. در كارد محاوره Item to Synchronize بر روی دكمه Setup كلیك كنید تا كادر محاورهSynchronization Settings باز شود.

همزمان ورود/ خروج را كار بگذارید

همزمان كردن اقلام آفلاین

اقلامی كه می خواهید هنگام وارد شدن یا خارج شدن از شبكه بطور خودكار همزمان شوند را انتخاب كنید. سپس انتخاب كنید كه آیا می خواهید اقلام انتخاب شده در هنگام ورود همزمان شوند یا هنگام خروج یا هر دو. همچنین می توانید ویندوز را وادار كنید تا قبل از همزمان كردن هر یك از اقلام از شما سوال كند.

به سراغ زبانه On Idle بروید

همزمان كردن اقلام آفلاین

در كارد محاوره Synchronization Settings بر روی زبانه On Idle كلیك كنید تا در این زبانه كامپیوترتان را طوری تنظیم كنید كه در وقتهای بیكاری (مواقعی كه با شبكه ارتباط دارد اما از آن استفاده نمی شود) فایلهای آفلاین را همزمان كند.

همزمانی مواقع بیكاری را تعیین كنید

همزمان كردن اقلام آفلاین

فولدرهایی كه می خواهید مواقع بیكاری همزمان شود را از لیست انتخاب كنید و گزینه Synchronization While my Computer is idle را فعال كنید. همچنین روی Advanced كلیك كنید و تعیین كنید چند دقیقه باید بگذرد تا كامپیوترتان بیكار تلقی شود.