تبیان، دستیار زندگی
برخی عوامل داخلی در تلاشند تا خاویر کلمنته را از حضور در ایران و پذیرش سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان منصرف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلاعات غلط برای منصرف کردن کلمنته

اطلاعات غلط برای منصرف کردن کلمنته

برخی عوامل داخلی در تلاشند تا خاویر کلمنته را از حضور در ایران و پذیرش سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان منصرف کنند.

به نقل از مهر، در حالی که مذاکرات نماینده فدراسیون فوتبال ایران با خاویر کلمنته طی روزهای گذشته به حصول توافق نهایی منجرشده است اما طی دو روز اخیر ارسال برخی اطلاعات غلط به این مربی اسپانیایی باعث شده وی از طریق مدیر برنامه هایش از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به خاطر وجود چنین جریاناتی انتقاد کند.

به گفته یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال طی دو روز گذشته برخی عوامل داخلی با ارسال اخبار روزنامه های ورزشی ایران به کلمنته و برقراری یک تماس تلفنی به وی اعلام کرده اند در صورت عقد قرارداد مسئولان این کشور به مدت سه سال اجازه خروج از ایران را به او نمی دهند.

این اطلاعات غلط و غیرحرفه ای در شرایطی از سوی برخی عوامل داخلی به کلمنته منتقل شده است که ناصر شفق در گفتگوی خود با خبرگزاری مهر تاکید کرد کلمنته نظر بسیار مثبتی نسبت به کشور و فرهنگ ایران دارد و مقابل سوالات خبرنگاران اسپانیایی به دفاع از ایران پرداخته است. اما برخی عوامل داخلی که بیشتر از هر چیز به فکر منافع شخصی خود هستند به دنبال مخدوش کردن ذهن او نسبت به ایران هستند.

به گفته این مقام مطلع، مدیربرنامه های خاویر کلمنته در تماس با مسئولان فوتبال کشورمان نگرانی خود بابت چنین اتفاقی را اعلام کرده است. وی اعلام کرده در صورتی که چنین اتفاقی در مورد وی روی دهد حاضر نیست به ایران بیاید.

تاج: برخی ها ضد منافع ملی عمل می کنند

اطلاعات غلط برای منصرف کردن کلمنته

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکیدکرد: باوجود کارشکنی ها و شیطنت برخی افراد برای ممانعت از حضور خاویر کلمنته در ایران وی قطعا برای هدایت تیم ملی به ایران خواهد آمد.

مهدی تاج با بیان این مطلب اظهار داشت: عده ای با پیش کشیدن این موضوع که وی نمی تواند ظرف مدت قرارداد خود از ایران خارج شود تلاش کردند تا ذهن کلمنته را نسبت به حضور در تهران و فعالیت با تیم ملی ایران مخدوش کنند. در حالی که هرگز چنین فضای کاری در ایران وجود ندارد و فدراسیون نسبت به تعهدات خود برای همکاری با این مربی پایبند خواهد بود. آنها هر روز یک بیماری را به او نسبت می دهند تا شاید از این طریق مانع از حضورش در ایران شوند.

تاج افزود: متاسفانه عده ای بر خلاف منافع ملی عمل می کنند و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به منافع ملی دریغ ندارند درحالیکه کار کردن در نظام جمهوری اسلامی ایران یک افتخار است و متاسفانه برخی نمی خواهند عزت و بزرگی ایران اسلامی را شاهد باشند.

احتمال فسخ قرارداد با کلمنته رد شد

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدار برابر سوریه به ایران می آید اما تا قبل از منعقد کردن قرار داد رسمی، روی نیمکت نخواهد نشست.

ناصر شفق عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که مسئولیت مذاکره با خاویر کلمنته را برعهده دارد ، ضمن اعلام این خبر گفت: این مربی چندی پیش عمل جراحی روی کمر خود داشته است که به تجویز وتوصیه پزشک معالجش باید 10 روز استراحت مطلق داشته باشد. از آنجا که ما سه روز پس از عمل جراحی با وی مذاکره کرده ایم و یک هفته دیگر از این مدت باقی مانده است، او نمی تواند برای دیدار با کاستاریکا به ایران سفر کند.

شفق ادامه داد: کلمنته برای دیدار تیم ملی با سوریه که روز 17 بهمن در تهران برگزار می شود، به ایران سفر می کند تا علاوه بر تماشای این دیدار، از امکانات فوتبال کشورمان نیز بازدید و در صورت توافق نهایی قرارداد رسمی اش را امضا کند.

عضوهیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد مطالب روزنامه های اروپایی که اعلام کرده اند کلمنته قصد فسخ قراردادش را دارد، خاطر نشان کرد: براساس توافقی که ما با کلمنته داشته ایم ایشان باید در ایران ساکن باشند و اینکه گفته می شود در برخی مقاطع به تهران خواهد آمد صحت ندارد.