تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از مردم دور از شبكه یا كامپیوترشان كار می كنند. بعضی از طریق مودم با آن ارتباط برقرار می كنند، بعضی كارشان را بر روی دیسك به كامپیوتر دیگر منتقل می كنند و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كار با شبكه از راه دور

كار با شبكه از راه دور

بسیاری از مردم دور از شبكه یا كامپیوترشان كار می كنند. بعضی از طریق مودم با آن ارتباط برقرار می كنند، بعضی كارشان را بر روی دیسك به كامپیوتر دیگر منتقل می كنند و بعضی كامپیوتر را همراه خودشان در سفر می برند. ویندوز XP برای كار در مواقعی كه از وضع معمولی تان دور هستید، دو روش مجزا ارایه می كند. روش اول امكانی با نام Windows Briefcase است. روش دوم استفاده از فولدرهای آفلاین است.

Briefcase (كیف دستی) فولدر ویژه ای است كه عمدتاً برای كاربرانی طراحی شده است كه می خواهند كارشان را با استفاده از یك فلاپی، زیپ یا یك نوع دیسك قابل حمل دیگر روی كامپیوتر دیگری ببرند. تمام كاری كه شما باید انجام دهید آن است كه فایلها را از كامپیوتر خودتان درون (Briefcase كپی كنید، Briefcase را به یك دیسك منتقل كنید و دیسك را همراه خودتان ببرید. فولدرهای آفلاین فقط در ویندوز XP پروفشنال وجود دارند و در ویرایش خانگی نیستند. شما می توانید روی فایلها كار كنید و آنها را در Briefcase ذخیره كنید. هنگام بازگشت از سفر، دیسك را با خودتان برگردانید، Briefcase را به روی كامپیوتر خودتان برگردانید و فایلهای بروز شده موجود در Briefcase را با فایلهای اولیه روی دیسك سخت خود هماهنگ كنید. هنگام هماهنگ كردن یك Briefcase، فایلهایی كه تاریخ اصلاح جدیدتری دارند جایگزین فایلهایی با همان نام كه تاریخ اصلاح قدیمی تری دارند می شوند. به عبارتی دیگر فایلهایی كه وقتی دور بودید تغییر دادید، جایگزین فایلهای روی كامپیوترتان می شود.

كار با شبكه از راه دور

فولدرهای آنلاین برای كسانی طراحی شده اند كه كامپیوترهایشان را از شبكه بر می دارند، مثل كاربران كامپیوتر های كیفی یا كسانی كه مرتباٌ بوسیله یك مودم با شبكه تماس می گیرند. فولدرهای آفلاین فقط در ویندوز XP پروفشنال وجو دارند و در ویرایش خانگی نیستند. هر فولدر اشتراكی كه بر روی شبكه قابل دسترسی است را می توانید مشخص كنید كه در حالت آفلاین نیز قابل دسترس شود. محتویات این فولدرها درون درایو سخت كامپیوترتان كپی می شود. وقتی ارتباط تان با شبكه قطع شود، می توانید روی فایلهای درون فولدرهای اشتراكی كار كنید. وقتی دوباره با شبكه ارتباط برقرار كنید، فایلها با نسخه اولیه شان هماهنگ می شوند. بعضی از مردم زمانی كه به شبكه وصل هستند نیز از فولدرهای آفلاین استفاده می كنند. آنها به این طریق می توانند به جای خود فایلهای اصلی، روی كپی های آنها كار كنند.