تبیان، دستیار زندگی
قبلاً در این بخش یاد گرفتید كه چگونه یك محل شبكه جدید اضافه كنید تا بتوانید به فولدرهای اشتراكی كه بطور مرتب از آنها استفاده می كنید راحت تر دسترسی پیدا كنید. پیش از آن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قالب درایو شبكه درآوردن

قبلاً در این بخش یاد گرفتید كه چگونه یك محل شبكه جدید اضافه كنید تا بتوانید به فولدرهای اشتراكی كه بطور مرتب از آنها استفاده می كنید راحت تر دسترسی پیدا كنید. پیش از آن كه پنجره ای به نام My Network places وجود داشته باشد برای ایجاد میانبرهایی به محلهای دیگر روی شبكه، آنها را در قالب یك درایو شبكه در می آورید. وقتی در قالب یك درایو شبكه در می آورید. وقتی در قالب یك درایو شبكه در می آورید، در اصل به كامپیوترتان می گویید كه با یك منبع اشتراكی همچون یك درایو روی شبكه تان رفتار كند؛ آن منبع یك حرف درایو می گیرد و در پنجره My Computer ظاهر می شود. گاهی اوقات برنامه های قدیمی نحوه استفاده از محلهای شبكه را نمی دانند و فقط قادر به باز كردن فایلهای روی درایوهای دیسك حقیقی هستند. با در قالب یك درایو شبكه در آوردن می توانید این برنامه ها را گول بزنید تا فكر كنند كه فولدر اشتراكی یك درایو دیسك واقعی است.

كامپیوتر های نزدیك خودتان را باز كنید

قالب درایو شبكه درآوردن

در پنجره My Network places بر روی لینك Workgroup Computers كلیك كنید. اما اگر عضو یك حوزه هستید، بر روی لینك Entire Network كلیك كنید. هر دو لینك یكجور كار می كنند.

یك كامپیوتر را باز كنید

قالب درایو شبكه درآوردن

كامپیوتری كه حاوی فولدر اشتراكی است كه می خواهید در قالب یك درایو شبكه در آورید را پیدا كنید و روی آن جفت كلیك كنید.

یك فولدر اشتراكی انتخاب كنید

قالب درایو شبكه درآوردن

فولدر اشتراكی مورد نظر خود را پیدا كنید و روی آن كلیك كنید تا انتخاب شود.

Map Network Drive را انتخاب كنید

قالب درایو شبكه درآوردن

فرمان Map Network Drive را از منوی File انتخاب كنید. كادر محاوره Map Network Drive بازمی شود.

یك حرف درایو انتخاب كنید

قالب درایو شبكه درآوردن

با استفاده از منوی باز شوی Drive، یك حرف درایو انتخاب كنید. فقط حروفی كه قبلاً از آنها در كامپیوتر شما استفاده نشده است در این منو قرار دارند، بنابراین نگران چیزی نباشید.

Reconnect at logon را انتخاب كنید

قالب درایو شبكه درآوردن

می خواهید هر بار كه وارد كامپیوترتان می شوید، درایو شبكه مجدداً در قالب همان حرف درایو درآید، بر روی گزینه Reconnect at logon كلیك كنید. پس از این كار روی Finish كلیك كنید.

به درایو جدید نگاه كنید

قالب درایو شبكه درآوردن

درایو شبكه جدید با استفاده از حرف درایوی كه در مرحله 5 به آن نسبت دادید، در پنجرهMy Computer ظاهر می شود. درایوهای شبكه شبیه به درایو دیسك معمولی هستند كه یك كابل شبكه به آن وصل شده است.