تبیان، دستیار زندگی
در واقع ویندوز این قابلیت را كه در كل شبكه ای از كامپیوترها به دنبال یك فایل بگردید را ندارد. اما انجام جستجوی معمولی در یك فولدر اشتراكی آسان است. حداقل به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یافتن یك فایل در شبكه

در واقع ویندوز این قابلیت را كه در كل شبكه ای از كامپیوترها به دنبال یك فایل بگردید را ندارد. اما انجام جستجوی معمولی در یك فولدر اشتراكی آسان است. حداقل به این طریق دیگر لازم نیست خودتان داخل فولدر اشتراكی و فولدرهای فرعی آن بگردید. نكته این است كه حداقل باید نام كامپیوتر و فولدر اشتراكی حاوی سندی كه به دنبال آن می گردید را بدانید.

كامپیوترهای نزدیكتان را باز كنید

یافتن یك فایل در شبكه

در پنجره My Network Places بر روی لینك View Workgroup Computer كلیك كنید تا پنجره گروه كاری باز شود. اما اگر عضو یك حوزه هستید، بر روی لینك Entire Network كلیك كنید. هر دو لینك یك جور كار می كنند.

یك كامپیوتر را باز كنید

یافتن یك فایل در شبكه

بر روی كامپیوتری كه می خواهید درون آن به دنبال یك فایل بگردید جفت كلیك كنید.

در یك فولدر اشتراكی جستجو كنید

یافتن یك فایل در شبكه

فولدر اشتراكی كه می خواهید درون آن به دنبال یك فایل بگردید را پیدا كنید. بر روی آن فولدر كلیك راست كنید و Search را از منوی میانبری كه ظاهر می شود انتخاب كنید. پنجرهSearch Results باز می شود در حالی كه ناحیه جستجو در سمت چپ آن قرار دارد.

نام یك فایل را وارد كنید

یافتن یك فایل در شبكه

نام فایلی كه می خواهید برای یافتن آن جستجو كنید را در كادر متن تایپ كنید. اگر نام كامل فایل را بخاطر نمی آورید، می توانید بخشی از آن را وارد كنید.

جستجوی فایل را انجام دهید

یافتن یك فایل در شبكه

برای شروع جستجو، بر روی دكمه Search كلیك كنید. نتایج جستجو در سمت راست پنجره Search Results نشان داده می شود.

فایل را باز كنید

یافتن یك فایل در شبكه

وقتی فایلی كه دنبالش می گشتید را پیدا كردید، بر روی آن جفت كلیك كنید تا باز شود یا آن را به رومیزی بزرگ كنید تا آن فایل از فولدر اشتراكی در كامپیوترتان كپی شود.

*توجه*

انجام جستجو از منوی Start

با انتخاب Search از منوی Start نیز می توانید به پنجره Search Results دسترسی پیدا كنید. وقتی پنجره Search Results ظاهر شد، نوع فایلی كه می خواهید به دنبال آن بگردید را انتخاب كنید. سپس نام فایل را وارد كنید و با استفاده از لیست باز شوی Loon In به فولدر اشتراكی كه می خواهید در آن جستجو كنید بروید. در بخش 2 مطالب بیشتری را درباره امكانات جستجوی ویندوز می خوانید.