تبیان، دستیار زندگی
رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در چهارمین گردهمایی مسئولان روابط عمومی اداره‌های کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در بندرعباس، از حضرت زینب (س) به عنوان عمیق‌ترین خبرنگار تاریخ نام برد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی:

زینب (س) عمیق‌ترین خبرنگار تاریخ بود

رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در چهارمین گردهمایی مسئولان روابط عمومی اداره‌های کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در بندرعباس، از حضرت زینب (س) به عنوان عمیق‌ترین خبرنگار تاریخ نام برد.

زینب (س) عمیق‌ترین خبرنگار تاریخ بود

عباس لهراسبی در این گردهمایی گفت: حضرت زینب (س) در مواجهه با عظیم‌ترین مصیبت تاریخ به جای جزع و فزع کردن بهترین خطبه ها را در انعکاس و اطلاع رسانی واقعه کربلا به مردم زمان خود و نسل‌های بعد خواندند.

وی حرکت عظیم کربلا توسط امام حسین (ع) را نو آوری و خلاقیتی بزرگ در مواجهه با شرایط زمان خود دانست و افزود : اگر می خواهیم یك روابط عمومی خوب و نمونه باشیم، باید از رکود و یکنواختی به خلاقیت و نوآوری برسیم.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه ضمن تقدیر از روابط عمومی های فعال استان‌ها، به سایت اطلاع رسانی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: سایت ido از پرسرعت‌ترین سایت‌های جهان و جزء 20 سایت پر سرعت دنیاست که زمینه بسیار مفیدی را برای روابط عمومی استان‌ها در راستای انعکاس فعالیتشان فراهم کرده است.

زینب (س) عمیق‌ترین خبرنگار تاریخ بود

لهراسبی همچنین با اشاره به تاسیس مرکز اسناد سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: وجود مرکزی که بایگانی کاملی از فعالیت‌های سازمان از زمان تاسیس تا کنون باشد، بسیار خالی بود که با برنامه ریزی‌های به عمل آمده، این مرکز راه اندازی و با همکاری اداره‌های کل استان‌ها، در آینده ای نزدیک به صورت نمایشگاهی دائمی درباره فعالیت‌های سازمان تبلیغات افتتاح می شود.

لهراسبی در پایان با بیان اینکه دنیا به این نتیجه رسیده كه با مستند سازی حرفش را بزند، اظهار داشت: ما نیز باید آرایش فعالیت خود را به این سمت و سو ببریم تا بتوانیم با مستند سازی ، ساخت فیلم کوتاه با عکس و تصویر فعالیت سازمان را انعکاس دهیم.

در ابتدای مراسم افتتاحیه این گردهمایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: روابط عمومی‌ها آینه تمام‌نمای یک اداره یا سازمان و نهادند.

حجت الاسلام زندوی در ادامه افزود: روابط عمومی در امر اطلاع رسانی به مردم، انتقال سخنان مردم به مسئولان ذی‌ربط و انعکاس برنامه های سازمان می تواند در رضایت و اعتماد مردم به آن مجموعه تاثیرگزار باشد.

در ادامه، معاون سیاسی استانداری هرمزگان گفت: مسئولان باید همه امکانات را برای ارتقای سطح کمی و کیفی روابط عمومی‌ها بکار گیرند.

زینب (س) عمیق‌ترین خبرنگار تاریخ بود

محمد حسن پراور افزود: وظیفه روابط عمومی‌ها، انعکاس فرهنگ هاست و هر چه جامعه به جلو حرکت کند، مدیران به تنهایی توانایی انعکاس عملکردها را ندارند و اینجاست که اهمیت روابط عمومی در اداره‌ها و سازمان‌ها محسوس تر می شود.

پراور در ادامه اظهار داشت: باید از روابط عمومی‌ها نسبت به فراگیری علم جدید استفاده کرد؛ چون کارهای سنتی جوابگوی جامعه امروز نیست و روابط عمومی‌ها برای انعکاس عملکرد‌ها، نیاز به دستگاه‌های مربوطه با امکانات پیشرفته دارند.

در ادامه این گردهمایی، حسین زمانی رئیس اداره ارزشیابی و آموزش ضمن خدمت سازمان تبلیغات اسلامی ؛علیرضا قرایی معاون اداره روابط عمومی ؛ عباس اکرمی مدیر واحد سمعی بصری روابط عمومی ؛ احسان بالایی دبیر بخش عکس و محمد عبدالهادی مسئول واحد خبر روابط عمومی هر کدام به اختصار درباره بخش‌های مختلف اداره روابط عمومی سازمان مطالبی را بیان كردند.

گفتنی است، در پایان از 10 روابط عمومی برتر شامل استان‌های مازندران ، هرمزگان ، کردستان ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، گیلان ، آذربایجان شرقی ، بوشهر ، کرمانشاه و فارس و همچنین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی به عنوان مدیركل نمونه با اهداء لوح و هدیه‌ای تقدیر شد.

روابط عمومی موسسه تبیان