تبیان، دستیار زندگی
آلفرد یعقوب زاده در گفت و گو با فارس درباره عكاسی از بی‌نظیر بوتو گفت: اولین عكسی كه از بی‌‌نظیر بوتو گرفتم مربوط به سال 1978 میلادی است و از آن سال تا پیش از كشته شدن خانم بوتو ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی بی‌نظیر بوتو از چشم عكاس ایرانی

بی‌نظیر بوتو

یك عكاس ایرانی قصد دارد عكس‌هایی كه از زندگی سیاسی و شخصی بی‌نظیر بوتو در اختیار دارد منتشر كند.

آلفرد یعقوب زاده در گفت و گو با فارس درباره عكاسی از بی‌نظیر بوتو گفت: اولین عكسی كه از بی‌‌نظیر بوتو گرفتم مربوط به سال 1978 میلادی است و از آن سال تا پیش از كشته شدن خانم بوتو از زندگی سیاسی و شخصی او عكاسی كرده‌ام.

بی‌نظیر بوتو

وی افزود: در آخرین دیدار زمانی كه از تبعید پاكستان بازگشته بود حدود 300 قطعه عكس از او گرفتم و قرار بود قبل از انتخابات ریاست جمهوری پاكستان دوباره برای عكاسی از او به پاكستان بروم كه حالت فوق‌العاده در این كشور اعلام شد و به عكاسان و خبرنگاران ویزا ندادند و پس از آن هم خبر كشته شدن این بانوی پاكستانی را شنیدیم.

بی‌نظیر بوتو

پس از این حادثه سفارت پاكستان به ما اعلام كرد كه ویزا در اختیار ما قرار می‌دهد ولی دیگر فایده‌ای نداشت.

این عكاس در ادامه درباره انتخاب بی‌نظیر بوتو برای عكاسی گفت: بی‌نظیر بوتو اولین زن مسلمانی بود كه در عرصه سیاسی یك كشور ظاهر شد و رهبری یك كشور را در دست گرفت.

عكس‌های من مربوط به زندگی خصوصی و سیاسی این بانوی مسلمان از 20 سال پیش تا زمان كشته شدن اوست.

بی‌نظیر بوتو

وی درباره انتشار این عكس‌ها گفت: قصد دارم این عكس‌ها را به صورت كتابی منتشر كنم ولی هنوز فرصت كافی برای آن نداشته‌ام اما یكی از برنامه‌های من خواهد بود و می‌خواهم خودم عكس‌ها را انتخاب كنم و تا مرحله نهایی انتشار كتاب بر آن نظارت داشته باشم.