تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای مركزی كانون كارگردانان از بررسی دلایل فیلم‌های پذیرفته نشده در جشنواره فیلم فجر در جلسه كانون كارگردانان خبر داد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلایل پذیرفته نشدن برخی از فیلم‌ها در جشنواره فجر

عبدالحسن برزیده

عضو شورای مركزی كانون كارگردانان از بررسی دلایل فیلم‌های پذیرفته نشده در جشنواره فیلم فجر در جلسه كانون كارگردانان خبر داد.

«عبدالحسن برزیده» با اشاره به مسائل طرح شده در جلسه اخیر كانون كارگردانان افزود:در این جلسه بعضی از كارگردانانی كه فیلم‌هایشان به بخش مسابقه و حتی مهمان هم راه پیدا نكرده، اعتراضاتی ایراد كردند و بعضی از دوستان هم بحث ممیزی فیلم‌هایشان را مطرح كردند.

برزیده همچنین اظهار داشت:در مورد كیفیت فیلم‌ها نمی‌توان نظر داد،چون هیات انتخاب دست به مقایسه می‌زنند ضمن اینكه فیلم‌هایی كه باید به جشنواره بروند محدود است و معمولاً چون سلایق متفاوت است، بنابراین در این بخش كاری نمی‌شود كرد. وی ادامه داد: البته وجه ممیزی ،خیلی غیر عادی نیست،ضمن اینكه می‌تواند غیر طبیعی باشد. این اتفاق عادت همه جشنواره‌هایی است كه برگزار می‌شود.

عضو شورای مركزی كانون كارگردانان افزود: مواردی دیگری در این جلسه طرح شد ،مبنی بر اینكه اخیراً از برخی كارگردانان خواسته شده كه در فیلم‌هایشان تغییراتی صورت دهند، كه آنها هم از نظر كانون و شورای مركزی ایرادات معقول و منطقی نیست.

این كارگردان سینما به فارس گفت: یكی از اعتراضات همیشگی كانون كارگردانان به این مسئله بوده است. این كه فیلمی با داشتن پروانه نمایش به دلیل تغییر مكرر مدیریت‌ها ،نتوانسته اكران شود. در واقع مدیریت جدید سلیقه‌اش با مدیر قبلی شبیه نبوده، و این باعث می‌شود كه فیلم اكران نشود.

وی در گفت‌و‌گو با فارس درباره اعمال ممیزی در برخی فیلم‌ها گفت:بخش‌هایی كه به ممیزی بر می‌گردد جای اشكال و ایراد دارد. ممیزی‌ها به نظر می‌رسد كه سلیقه‌ای هستند و جای اشكال دارند و اعتراض كانون كارگردانان نیز به همین بوده است.

برزیده به دیگر اعتراضات كانون كارگردانان اشاره نمود و گفت:مسائل طرح شده،مسائلی بود كه از قبل وجود داشته است.

وی ادامه داد: با تمامی احترامی كه دوستان برای آقای جعفری جلوه قائلند ولی احساس می‌شود روند مشخص و روشنی وجود ندارد و روز به روز بیشتر هم می‌شود.