تبیان، دستیار زندگی
همزمان با اعلام رسمی پذیرفته شدگان بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران ) و قرار گرفتن نام فیلم سینمایی « سهم گمشده» در این فهرست، دوبله، ساخت موسیقی و صداگذاری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«سهم گمشده» شبكه سحر فردا آماده می‌شود

فیلم سهم گمشده

همزمان با اعلام رسمی پذیرفته شدگان بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران ) و قرار گرفتن نام فیلم سینمایی « سهم گمشده» در این فهرست، دوبله، ساخت موسیقی و صداگذاری این فیلم در مراحل پایانی خود را می گذراند و ابتدای هفته آینده به دفتر جشنواره تحویل می‌شود.

این فیلم را كه محصول مشترك شبكه جهانی سحر و حوزه هنری است، محمدتقی انصاری تهیه و حسن نجفی كارگردانی كرده است.

حسن نجفی كه اولین تجربه ساخت فیلم بلندش را می‌گذراند، علاوه بر كارگردانی، داستان فیلم «سهم گمشده» را هم كه در یك خانواده اهل جمهوری آذربایجان روایت می‌شود به نگارش درآورده است.

در حال حاضر كار تدوین فیلم توسط ایوبی به پایان رسیده و فریدون خلعتبری سرگرم ساخت موسیقی «سهم گمشده» است كه كار او تا پایان هفته جاری به انتها می‌رسند.

همزمان با خلعتبری‌، خسرو خسروشاهی هم كه مدیریت دوبلاژ این فیلم را به عهده دارد سرگرم كار است و آن گونه كه انصاری تهیه‌كننده فیلم اعلام كرده، تا روز جمعه كار او هم تكمیل می‌شود.

به موازات دوبله و آهنگسازی، صداگذاری فیلم هم به سرعت پیش می‌رود تا روز شنبه نسخه كامل و نهایی فیلم به دفتر جشنواره بین‌المللی فجر ارایه شود.

سهم گمشده د استان بیم و امیدها، غم و شادی‌های طرلان ( یك استاد دانشگاه اهل باكو)، همسرش صنم، مادرش زینب و برادرش روح‌الدین است و در محور اصلی داستانی كه حسن نجفی نگاشته، ماجراهایی است كه در دریای آ رام زندگی زینب و فرزندانش تلاطم ایجاد می‌كند.

حسن نجفی خلاصه داستان «سهم گمشده» را در یك جمله كه بخشی از دیالوگ كاراكتر «صنم» در فیلمنامه است‌، چنین روایت می‌كند:« مادرم وقتی گیس‌های بلندم را می‌بافت قصه‌هایش غصه می‌شدند. روزی مادرم مرا صدا زد تا گیس‌های بلندم را ببافد. قصه آن روز او زنگی من است...».

«سهم گمشده» در باكو و با شركت هنرپیشه‌های جمهوری آذربایجان تصویربرداری شده و برداشت سكانس پایانی در آذر ماه در امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع)‌تهران صورت گرفت . در «سهم گمشده» كامران یونس (طرلان ) ، گلزار قربان (صنم) ، آیشاد محمداف ( پزشك روس) ، خالده قلی اوا (‌زینب) ، قربان مسیم اف ( روح ‌الدین) ، مهربان خان لاوا ( مادر)، آلماز آمان اوا (اراده)، اتكم اسكندراف( دكتر) نقش آفرینی كرده‌اند و نسخه‌ی اصلی آن به زبان آذری است.

« سهم گمشده» پس از « ستاره سهیل» و «‌قاب‌های خالی» سومین ساخته شبكه جهانی سحر در عرصه تولید سریال داستانی و فیلم سینمایی در سال جاری است.