تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم گلبال جانبازان و معلولان گفت: با برنامه‌ریزی كمیته ملی المپیك و فدراسیون امكانات راضی كننده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرایط راضی كننده گلبال برای پارالمپیك

شرایط راضی كننده گلبال برای پارالمپیك

سرمربی تیم گلبال جانبازان و معلولان گفت: با برنامه‌ریزی كمیته ملی المپیك و فدراسیون امكانات راضی كننده است ولی در حد ایده‌آل نیست.

محمد بیدگلی در گفتگو با ایسنا،‌ درباره حمایت مسئولین از قشر معلول اظهار كرد: تفاوت و اختلاف در رسیدگی به افراد عادی در مقایسه با افراد معلول به چشم می‌خورد. از نظر امكانات و وضعیت مالی و پرداخت حقوق و تشویق‌ها این تفاوت‌ها خودش را نشان می‌دهد و در روحیه ورزشكاران اثر كند.

وی ادامه داد: در المپیك آتن مبالغی كه برای مدال‌آوران در نظر گرفتند با ورزشكاران عادی برابر بود و به تعداد مدال‌ها دقتی نشد. نوع برخورد مسئولین بهتر از گذشته است. ما انتظار داریم حداقل 70 تا 80 درصد امكانات افراد سالم برای ما در نظر گرفته شود.

سرمربی تیم ملی گلبال معلولین مهمترین دغدغه گلبال را نبود سالن استاندارد دانست و یادآور شد: فقط فدراسیون هندبال یك سالن با كفپوش پاركت دارد كه این سالن‌ هم در اختیار ما نیست. تمام سالن‌ها از صبح تا شب درگیر هستند. از طرفی برای شناخت بازیكنان و محك زدن حریفان نیاز به انجام بازی‌های تداركاتی داریم.

محمد بیدگلی درباره نحوه برگزار اردوها تصریح كرد: برای آماده‌سازی برای پارالمپیك 2008 پكن 11 اردو برگزار می‌كنیم. طی اردوهای نخست بیشتر روی مسایل بدنسازی تاكید می‌كنیم و با گذشت زمان به مسایل فنی توجه خواهیم كرد و در كنار مسایل تكنیكی خیلی كم بدنسازی می‌كنیم. برای رسیدن به 100 درصد آمادگی در اردیبهشت ماه سال آینده در چین و مردادماه در سوئد مسابقه خواهیم داد.

شرایط راضی كننده گلبال برای پارالمپیك

وی با اظهار اینكه المپیك جایگاه بهترین‌هاست،‌ یادآور شد: برای حضور در مسابقات پارالمپیك 2008 پكن 6 تیم از برترین‌های مسابقات جهانی آمریكا و 5 تیم از مسابقات 2007 برزیل گزینش شده است كه به همراه تیم میزبان یعنی چین، 12 تیم قدرتمند در پارالمپیك به رقابت می‌پردازند.

سرمربی تیم ملی گلبال كشورمان درباره میزان شناخت از حریفان اظهار كرد: پس از 20 سال موفق به كسب سهمیه المپیك شده‌ایم و برای نخستین بار در این رقابت‌ها حضور خواهیم داشت. با حضور در مسابقات مختلف از تیم‌ها شناخت نسبی پیدا كردیم و با آنالیز فیلم این مسابقات روی نكات مثبت و منفی حریفان كار می‌كنیم.

وی ادامه داد: مسابقات سوئد زمینه مناسبی برای شناخت از تیم‌ها با توجه به تغییرات ایجاد شده در تركیب آنهاست. آمریكا، سوئد، لیتوانی، اسلوونی، كانادا، دانمارك از تیم‌های شركت كننده در این مسابقات هستند. این سطح از رقابت‌ جایی برای تیم‌های ضعیف به جا نمی‌گذارد.

محمد بیدگلی وضعیت تیم را مناسب دانست و گفت: مشكل خاصی نداریم و اگر آسیبی پیش نیاید و مسایل حاشیه‌ای كنار رود نتایج قابل قبولی خواهیم گرفت. البته گلبال قابل پیش‌بینی نیست ولی تلاش می‌كنیم جزء 6 تیم اول باشیم.