تبیان، دستیار زندگی
هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور هفته تقابل تیم های مطرح تهرانی با گیلانی هاست که فردا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرخابی ها در نبرد با شمالی ها

هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور هفته تقابل تیم های مطرح تهرانی با گیلانی هاست که فردا با برگزاری 9 بازی پیگیری خواهد شد.

به نقل از مهر، پرسپولیس صدرنشین فعلی مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور فردا در نخستین بازی بیرون از خانه خود در نیم فصل دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر به دیدار پگاه گیلان قعرنشین جدول می رود. این دیدار به اندازه کافی حساس هست یک تیم برای فرار از قعر جدول تلاش می کند و تیم دیگر به استحکام خود در بالای جدول می اندیشد. پس با این شرایط هیچ کدام برای رسیدن به پیروزی پا پس نمی کشند و تقابل شان فارغ از فاصله 17 پله ای و 28 امتیازی خواهد بود.

روز سخت سپاهان

سپاهان دوران محرومیت را خیلی خوب آغاز کرد و به راحتی از سد پگاه گیلان گذشت. این تیم فردا در دومین بازی نیم فصل دوم به دیدار ابومسلم مشهد می رود. ابومسلمی که با پرویز مظلومی اوج گرفته و با 25 امتیاز به رده نهم جدول رده بندی رسیده است. بازی در ورزشگاه ثامن به اندازه کافی دشوار است و یک غفلت از سوی سپاهان می تواند اختلاف امتیازات این با پرسپولیس را بیشتر کند. باید دید فردا سپاهان بدون سرمربی می تواند مانع ابومسلمی شود که در ورزشگاه خانگی خود سخت امتیاز از دست می دهد؟

استقلال در خانه نا امن

استقلال با فیروز کریمی بهتر از قبل بازی می کند و نشانه های تحول را می توان در این تیم به وضوح دید. برتری مقابل استقلال اهواز آن هم در ورزشگاه تختی اهواز خود موید این مسئله است که استقلال دیگر تیم ناکام نیم فصل اول نیست. این تیم که در بازی های خارج از خانه عملکردی مطلوب داشته و دو بازی اخیر خود مقابل ذوب آهن و استقلال اهواز را با پیروزی پشت سرگذاشته است فردا در آزادی به مصاف ملوان می رود.

آزادی برای کریمی با خاطراتی تلخ همراه است. او در این ورزشگاه دوبار استقلال را مقابل پاس همدان و صنعت نفت آبادان هدایت کرده است که در هر دو مورد شکست نصیب آبی پوشان شده است. کریمی بازهم با استقلال به آزادی رسیده است و باید با ملوان روبه رو شود. تقابل فردای آبی پوشان با ملوان که با یک امتیاز بالاتر نسبت به این تیم در رده چهارم جدول رده بندی ایستاده اهمیت زیادی دارد. پیروزی در بازی فردا ضمن صعود یک پله ای آبی پوشان در جدول رده بندی طلسم ناکامی در آزادی را نیز می شکند.

- برنامه دیدارهای هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:

یکشنبه - 7/11/86

* پیکان تهران - صباباتری تهران، ساعت 13:30، ورزشگاه ایران خودرو

* مقاومت سپاسی شیراز- سایپا تهران، ساعت 13:30، ورزشگاه حافظیه شیراز

* ذوب آهن اصفهان - مس کرمان، ساعت 13:30، ورزشگاه فولادشهر

* پاس همدان - شیرین فراز کرمانشاه، ساعت 13:30، ورزشگاه قدس همدان

* راه آهن تهران - برق شیراز، ساعت 13:30، ورزشگاه اکباتان تهران

* ابومسلم مشهد - سپاهان اصفهان، ساعت 13:30، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

* صنعت نفت آبادان - استقلال اهواز، ساعت 13:30، ورزشگاه تختی آبادان

* پگاه گیلان - پرسپولیس، ساعت 13:30، ورزشگاه سردارجنگل رشت

* استقلال تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 15:45، ورزشگاه آزادی