تبیان، دستیار زندگی
داور بین المللی فوتبال کشورمان که در فهرست داوران جام جهانی 2010 قرار دارد به دلیل مصدومیت مرحله اول تست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرادی در آستانه حذف از جام جهانی

داور بین المللی فوتبال کشورمان که در فهرست داوران جام جهانی 2010 قرار دارد به دلیل مصدومیت، مرحله اول تست داوران را با ناکامی به پایان رساند.

به نقل از مهر، سمینار داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا همه ساله در روزهای آغازین سال میلادی برگزار می شود که امسال از کشورمان سه داور بین المللی که در فهرست "الیت" آسیا هستند در این سمینار حضور یافتند که علاوه بر دو مدرس AFC و یک مدرس داوری فدراسیون جهانی فوتبال دو مدرس نیز از اتحادیه فوتبال انگلیس نظارت بر کار داوران را عهده دار بودند.

مسعود مرادی داور بین المللی کشورمان نیز در این سمینار حضور داشت اما  یک روز پیش از برگزاری تست بدنی از داوران دچار کشیدگی از ناحیه عضله پشت پا شد. او تلاش زیادی کرد تا برای شرکت در این آزمون آماده شود و در نهایت برای شرکت در تست آمادگی جسمانی آماده شد و تست اول که شامل آزمون های سرعتی بود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

مسعودی مرادی تست دوم را نیز تا دور ششم با موفقیت طی کرد اما در این دور از ناحیه کشاله پا مجدداً احساس درد کرد اما با این وجود مسیر تست را پیمود. او مسیر تست را رد کرد اما از سوی آزمون گیرندگان اعلام شد که در 2 یا 3 مورد مرتکب خطا شده است.

مسعود مرادی اواخر ماه جاری برای شرکت در سمینار داوران FIFA به اسپانیا خواهد رفت و در این سمینار تست آمادگی جسمانی خواهد داد. اگر در آن تست موفق باشد موردی که در آزمون AFC پیش آمد مشکلی را برای وی به وجود نمی آورد اما اگر در این تست نیز ناموفق عمل کند از فهرست داوران حاضر در جام جهانی حذف خواهد شد.

ترکی: اگر مرادی در تست اسپانیا موفق باشد، حذف نمی شود

داور بین المللی فوتبال کشورمان تاکید که داوران ایرانی در سمینار داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا جز بهترین ها بوده اند.

محسن ترکی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: سمینار داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا همه ساله در روزهای آغازین سال میلادی برگزار می شود که امسال از کشورمان سه داور بین المللی که در فهرست "الیت" آسیا هستند در این سمینار حضور یافتند.

وی ادامه داد: در سمینار داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر دو مدرس AFC و یک مدرس داوری فدراسیون جهانی فوتبال دو مدرس نیز از اتحادیه فوتبال انگلیس نظارت بر کار داوران را عهده دار بودند. آقای مسعود عنایت در این سمینار یکی از مدرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

اینکه آیا داوران ایرانی توانسته اند در جمع داوران آسیایی توانایی خود را نشان دهند، سئوالی است که ترکی در پاسخ به آن گفت: داوران ایرانی در جمع داوران آسیایی توانستند خودی نشان دهند و جز نفرات سرآمد تست های مختلف باشند. داوران ایرانی بر اساس لیاقت خود عملکرد قابل قبول داشتند در در آزمون های داوری جز کشورهای نخست بودند.

پاسخ ترکی یعنی بی اساس بودن شایعاتی که پیرامون مردود شدن مسعود مرادی در آزمون داوری! ترکی در این باره گفت: یک روز پیش از برگزار تست بدنی از داوران مسعود مرادی دچار کشیدگی از ناحیه عضله پشت پا شد. او از این مسئله خیلی ناراحت بود و تلاش زیادی صورت داد تا برای شرکت در این آزمون مهیا شود.

وی ادامه داد: در نهایت مسعود مرادی برای شرکت در تست آمادگی جسمانی آماده شد. با اینکه استرس زیادی برای همه ما به وجود آمده بود که مبادا مرادی از شرکت در این تست محروم شود اما بالاخره با همت خود توانست در گروه اول داوران ساعت 6:30 صبح بدود. او تست اول که شامل آزمون های سرعتی بود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

این داور بین المللی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: مسعودی مرادی تست دوم را نیز تا دور ششم با موفقیت طی کرد و شاداب و سرحال بود اما در این دور از ناحیه کشاله پا مجددا احساس درد کرد و این نکته را با ما که در کنار زمین خود را گرم می کردیم در میان گذاشت. او از درد گله می کرد اما با این وجود مسیر تست را پیمود .

مرادی مسیر تست را رد می کند اما از سوی آزمون گیرندگان اعلام می شود که در چند مورد مرتکب خطا شده. ترکی در این خصوص گفت: مرادی تست را پاس کرد اما مسئولان برگزاری آزمون اعلام کردند که در 2 یا 3 مورد خطا کرده است.

اما آیا این خطا ها باعث می شود مرادی شانس حضور در جام جهانی را از دست بدهد؟، ترکی در پاسخ به این سئوال هم گفت: آقای مرادی اواخر ماه جاری برای شرکت در سمینار داوران FIFA به اسپانیا خواهد رفت و در این سمینار تست آمادگی جسمانی خواهد داد. فکر می کنم اگر در آن تست موفق باشند موردی که در آزمون AFC پیش آمد مشکلی را برای وی به وجود نخواهد آورد.