تبیان، دستیار زندگی
در فصول سرد سال در كشور ایتالیا كوكویی پخته می‌شود كه در واقع مخلوطی از سبزیجات مختلف فصل شامل تره‌فرنگی، اسفناج و فلفل دلمه‌ای قرمز و تخم‌مرغ است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كوكوی سبزی‌های زمستانی

در فصول سرد سال در كشور ایتالیا كوكویی پخته می‌شود كه در واقع مخلوطی از سبزیجات مختلف فصل شامل تره‌فرنگی، اسفناج و فلفل دلمه‌ای قرمز و تخم‌مرغ است.

برای پخت این كوكو، زمان زیادی لازم نیست، پس آن را برای شام امشب بپزید و لذت ببرید.

کوکو

مواد لازم برای 3 تا 4 نفر:

2 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون

یك عدد فلفل دلمه‌ای قرمز بزرگ (نگینی خرد شود)

یك قاشق چای‌خوری زیره سبز

3 عدد تره‌فرنگی حدود 450 گرم (خلالی خرد شود)

150 گرم برگ اسفناج

5 عدد تخم‌مرغ بزرگ

یك قاشق سوپ‌خوری ریحان تازه خرد شده

یك قاشق سوپ‌خوری جعفری تازه خرد شده

نمك و فلفل به میزان كافی

دو سوم پیمانه پنیر پارمسان (برای سرو درصورت دلخواه)

طرز تهیه:

1- تابه متوسطی آماده كرده و روغن زیتون را در آن بریزید. سپس تابه را روی شعله اجاق‌ گاز قرار دهید و فلفل‌دلمه‌ای را در روغن ریخته و روی دمای متوسط اجاق‌گاز تفت دهید.

برای این منظور 6 تا 8 دقیقه زمان نیاز است. در طول این مدت، مرتب فلفل‌های خردشده را هم بزنید. نصف قاشق چای‌خوری از زیره را نیز در مواد بریزید و 1 تا 2 دقیقه حرارت دهید.

2- حالا تره فرنگی خردشده را به مخلوط فلفل و زیره اضافه كنید و در ظرف را بگذارید و 4 تا 5 دقیقه صبر كنید تا تره فرنگی نرم شده و بپزد. سپس كمی نمك و فلفل سیاه اضافه كنید تا مواد مزه‌دار شوند.

3- برگ‌های اسفناج را شسته و همراه آب آن به مواد اضافه كنید و در ظرف را بگذارید. مدت 5 دقیقه دیگر حرارت دهید تا اسفناج در همان آب حاصل از شستن بپزد.

نكته: در صورتی كه برگ‌های اسفناج درشت است، آنها را خرد كنید.

4- تخم‌مرغ‌ها را در كاسه دیگری شكسته و با نمك، فلفل، ریحان، جعفری و باقیمانده زیره مزه‌دار كنید.

سپس آن را روی سبزیجات پخته داخل تابه ریخته و شعله اجاق‌گاز را زیادتر كنید تا تخم‌مرغ به اصطلاح، خودش را بگیرد و تغییررنگ پیدا كند؛ البته برای این منظور باید در تابه را بگذارید.

5- پس از اینكه سطح زیرین كوكو سرخ شد، شعله بالای فر را روشن كرده و تابه را داخل فر قرار دهید تا روی آن نیز سرخ شود، ولی مراقب باشید قهوه‌ای‌رنگ نشود. در پایان، پنیر پارمسان را روی سطح كوكو رنده كرده و سرو كنید.

نكته:

اگرچه مرحله پایانی پخت این كوكو در ایتالیا داخل فر است، ولی اگر اجاق‌گاز شما فر ندارد، می‌توانید پس از سرخ‌شدن قسمت زیرین كوكو، آن را به چند قسمت بریده و پس از برگرداندن تكه‌ها، سطح روی كوكو را نیز سرخ كنید.

منبع: همشهری

*طرز تهیه چند نوع کوکوی دیگر:

کوکوی کدوسبز و پنیر

کوکوی بادنجان

کوکوی پیازچه

کوکوی اسفناج برای مبتلایان به دیابت

کوکوی باقلا سبز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.