تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه سراسری كتاب دهم تا هفدهم بهمن‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمايشگاه سراسري كتاب استان قم برگزار مي شود

نمایشگاه

نمايشگاه سراسري كتاب دهم تا هفدهم بهمن‌ماه در مجتمع امام خميني(ره) قم برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفخاني، مسؤول ستاد برگزاري نمايشگاه سراسري كتاب استان قم گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم نمايشگاه سراسري كتاب را از دهم تا هفدهم بهمن‌ماه در مجتمع امام خميني(ره) برگزار مي‌كند.

وي افزود: هدف از برپايي اين نمايشگاه ترويج فرهنگ كتاب و كتاب‌خواني، ارائه تازه‌هاي نشر، تشويق مردم براي قرار دادن كتاب در سبد خريد خانوار و در دسترس قرار دادن كتاب‌هاي مفيد براي خريد عموم به ويژه طلاب و دانشجويان است.

حجت‌الاسلام شرف‌خاني ادامه داد: كتاب‌ها با چهل درصد تخفيف در نمايشگاه عرضه خواهد شد كه بيست درصد آن به عنوان يارانه خريد كتاب از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بيست درصد نيز از سوي ناشران منظور مي‌گردد.

وي همچنين درباره ارگان‌ها و نهادهاي همكاري كننده براي برپايي اين نمايشگاه اظهار داشت: نمايشگاه سراسري كتاب با پي‌گيري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود و برنامه‌هاي اجرايي آن بر عهده مؤسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران است.

معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم تصريح كرد: اطلاع رساني براي نام نويسي از ناشران به منظور برپايي نمايشگاه از طريق ارسال پيامك و درج آگهي در مطبوعات سراسري صورت گرفته و از پخش تيزر، پوستر و بنر نيز بهره خواهيم گرفت.

وي تعداد غرفه‌هاي اين نمايشگاه را 120 غرفه اعلام كرد و ابراز داشت: با توجه به محدوديت مكان نمايشگاه، اولويت با ناشران فعال حوزه دين است و در كنار آن‌ها ناشراني كه كتاب‌هاي عمومي و تخصصي در موضوع كودك و نوجوان، كشاورزي، حقوق، فني مهندسي، زبان و ساير موضوعات به چاپ رسانده‌اند، حضور خواهند داشت.

وي با اشاره به اين‌كه تعداد كل ناشران استان قم 760 ناشر است، خاطرنشان كرد: ناشران استان براي شركت در نمايشگاه بايد حدود چهل عنوان كتاب به چاپ رسانده باشند كه به تأييد اداره كل رسيده و اعلام وصول آن‌ها از سوي خانه كتاب به ثبت رسيده باشد.

حجت‌الاسلام شرف‌خاني در ادامه فعاليت‌هاي جنبي نمايشگاه سراسري كتاب را مورد توجه قرار داد و گفت: برپايي غرفه‌اي با عنوان اتحاد ملي و انسجام اسلامي كه شامل مقالات و كتاب‌هاي چاپ شده در اين باره است، انتشار نشريه داخلي و برپايي غرفه كودكان به منظور ترويج فرهنگ كتاب و كتاب‌خواني از برنامه‌هاي جنبي نمايشگاه است.

وي در پايان افزود: در سال گذشته ناشران استان كتاب‌هايي را با موضوع پيامبر اعظم(ص) چاپ كرده بودند كه در همايشي با عنوان كتاب سال پيامبر اعظم(ص) در اين نمايشگاه، از ناشران و مؤلفان برگزيده آن‌ها تجليل خواهد شد.