تبیان، دستیار زندگی
چین در یك اقدام فرهنگی و در راستای كاهش آلودگی هوادرآستانه برگزاری بازیهای المپیك ‪ ۲۰۰۸‬پكن استعمال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیگار در المپیك پکن ممنوع

چین در یك اقدام فرهنگی و در راستای كاهش آلودگی هوا در آستانه برگزاری بازیهای المپیك ‪ ۲۰۰۸‬پكن استعمال دخانیات در ‪ ۷۰‬درصد هتل‌های این كشور را ممنوع اعلام كرد.

به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز از پكن گزارش داد: براساس قانون تازه تصویب شده تنها مكانهای مخصوص با تابلوهای مشخص‌كننده سیستم تهویه هوا در هتل‌ها برای استعمال دخانیات سیگاری‌های چینی و گردشگران مجاز اعلام شده است.

چین حدود ‪ ۳۵۰‬میلیون سیگاری دارد و دود تولید شده از سیگار مصرفی این افراد باعث بالا رفتن درصد قابل توجهی از آلودگی هوا می‌شود كه این امر سبب شده تا دولت چین به منظور كاهش آلودگی هوا و رعایت استانداردهای اعلام شده از سوی كمیته بین‌المللی المپیك، چنین قانونی را تصویب كند.

قانون جدید از ‪ ۳۱‬ماه مه (دهم خردادماه سال 87) ‬قابل اجرا خواهد بود و كسانی كه از قانون مذكور سرپیچی كنند ‪ ۵۰‬یوان (‪ ۶/۹۱‬دلار) جریمه خواهند شد كه‌این رقم برای رانندگانی كه در حال رانندگی مبادرت به كشیدن سیگار نمایند تا ‪ ۲۰۰‬یوان (‪ (۱۴/۲۸‬دلار افزایش خواهد یافت.

دولت چین پیش از این كشیدن سیگار در مدارس، كتابخانه‌ها، سالنهای تئاتر، سینماها، موزه‌ها، نمایشگاههای نقاشی، بانك‌ها و ادارات پست را ممنوع اعلام كرده بود.