تبیان، دستیار زندگی
به یاری خداوند همزمان با ایام محرم الحرام 1429 قمری ، و ایام عزای سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجمن وبلاگ نویسان مذهبی با پشتیبانی معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی شروع به فعالیت نمود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان وبلاگ نویسان مذهبی در موضوع محرم ، عاشورا ، ایثار و شهادت
راه اندازی پایگاه اینترنتی انجمن وبلاگ نویسان مذهبی

وبلاگ

به یاری خداوند همزمان با ایام محرم الحرام 1429 قمری ، و ایام عزای سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجمن وبلاگ نویسان مذهبی با پشتیبانی معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی شروع به فعالیت نمود.

این انجمن با هدف پشتیبانی و تشویق فعالان مذهبی در عرصه وبلاگ نویسی و تولیدکنندگان محتوای ارزشی در محیط اینترنت راه اندازی شده است.

رئوس فعالیتها و اساسنامه این انجمن را میتوان در موارد زیر برشمرد:

تجمیع و سازماندهی فعالیت های ارزشی در محیط اینترنت که بصورت شخصی صورت میگیرد

تشویق و ترغیب علاقمندان فعالیت وبلاگ نویسی مذهبی و معرفی این قشر بعنوان فعالان فرهنگی

اطلاع رسانی فعالیتهای بلاگرهای مذهبی

برگزاری جشنواره های متنوع در موضوعات مذهبی

پشتیبانی معنوی و محتوایی، در اختیار قراردادن منابع و افزایش سطح کیفی فعالیتها

سهولت دسترسی کاربران به مطالب بلاگرها ، با دسته بندی مطالب

تجمیع نظرات کاربران و مخاطبان جهت تعیین سطح وبلاگها

ارائه نمونه ها و استانداردهای فنی و محتوایی وبلاگ نویسی ، برای اطلاع علاقمندان به فعالیت در این زمینه

در راستای اهداف انجمن وبلاگ نویسان مذهبی ، این انجمن فعالیت رسمی خود را با فراخوان وبلاگ نویسان در موضوع فرهنگ محرم و عاشورا آغاز می نماید

این فعالیت به نوعی ادامه و تکمیل فعالیتی است که در سال 1385( محرم 1428) تحت عنوان وبلاگ نویسان عاشورایی با پشتیبانی معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به انجام رسید. در دوره اول فراخوان این انجمن که با پشتیبانی فنی و محتوایی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان صورت میگیرد ، طی دوره های مشخص، وبلاگهای ثبت نام شده (عضو انجمن وبلاگ نویسان مذهبی) مورد بررسی و در معرض نظر مخاطبان قرار میگیرند و در پایان به وبلاگهای برتر (در معیارهای محتوایی و فنی و با لحاظ نمودن نظرات مخاطبین) هدایای ارزشمندی تعلق مگیرد.

بدینوسیله از کلیه صاحبان وبلاگ در موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورا، محرم ، ایثار و شهادت که مطالب خود را در قالبهای دل نوشته ، شعر، مقاله ، گفتگو ،تصویری ،  پاسخ به شبهات و سایر قالبهای ممکن ارائه مینمایند دعوت میشود تا با مراجعه به سایت وبلاگ نویسان مذهبی به آدرس www.EtratBlog.Ir  (عترت بلاگ دات آی آر) ضمن ثبت نام وبلاگ خود و معرفی شخصی خود (در صورت تمایل) در فعالیتی که به جهت بزرگداشت ایام عزای خامس آل عبا در محیط مجازی برپا میشود حضور بهم رسانند.

مراحل ثبت نام و نحوه شرکت در فعالیت :

با مراجعه به سایت www.EtratBlog.Ir  فرم ثبت نام را تکمیل نمایید، سپس از طریق راهنمایی های ارائه شده در پایگاه،  کد برنامه شمارنده را در وبلاگ خود قرار دهید .

مطابق فعالیت پیش بینی شده در بازه زمانی 9 اسفندماه ( اربعین حسینی) تا 17 اسفند ماه ( 28 صفر) وبلاگها مورد ارزیابی خاص قرار میگیرند و امتیازاتی براساس معیارهای مختلف به آنها اختصاص می یابد.

لذا صاحبان وبلاگها میتوانند با ارتقای کیفیتهای فنی و محتوایی تا زمان شروع دوره بررسی ( و قبل از آن) زمینه کسب نظر و رتبه های بهتر را فراهم نمایند.

معیارهایی مانند بازدید ( حاصل از کد برنامه درج شده در وبلاگ) و نظرات و آراء اخذ شده کاربران و بازدید کنندگان ، از زمان ثبت نام در انجمن و شروع فعالیت از دیگر عوامل موثر در رتبه بندی وبلاگها و بلاگرها است.

معرفی وبلاگهای برتر،بهمراه اعطای هدایا در فروردین 87 و در ایام ولادت حضرت رسول اکرم صورت میگیرد.