تبیان، دستیار زندگی
در مجله سالانه فدراسیون جهانی کشتی به سومین قهرمانی پیاپی حمید سوریان اشاره شده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب قهرمانی سوریان در فیلا

در مجله سالانه فدراسیون جهانی کشتی به سومین قهرمانی پیاپی حمید سوریان اشاره شده است.

به نقل از مهر، دراین مجله که با تیتر « 2008 سال المپیک» به چاپ رسیده است، مسابقات کشتی فرنگی جهان مورد ارزیابی قرار گرفته که تیتر« پنج قهرمان جدید و یک قهرمان سه ساله » عنوان این مقاله بوده است.

دراین مطلب آمده است: پنج نفرازقهرمانان مسابقات جهانی باکو برای اولین بار به این عنوان دست یافتند که تنها قهرمانی غیر منتظره در وزن 74 کیلوگرم رقم خورد که یاوور یاناکیف کشتی‌گیر 22 ساله بلغاری اولین عنوان مهم دوران قهرمانی خود را رقم زد. اما دو قهرمان جدید سابقه قهرمانی در المپیک آتن را دارند. فرید منصور‌اف نفر اول وزن 66 کیلوگرم از آذربایجان و الکسی میشین قهرمان وزن 84 کیلوگرم از روسیه طلای خود در المپیک را در مسابقات جهانی هم تکرار کردند. رمز نوزاده و دیوید بدینادزه از گرجستان هم برای اولین بار در 96 و 60 کیلوگرم بر سکوی نخست جهان ایستادند.

اما حمید سوریان با کسب سومین مدال طلای متوالی خود به جمع بزرگان فرنگی جهان پیوست. همچنین میهایل لوپز کوبایی رقیب دو سال قبل خود یعنی حسن باروئف را شکست داد تا بر سکوی قهرمانی بایستد.

با این حال مسابقات جهانی برای برخی کشورها احساسات منفی را در پی داشت. آذربایجان میزبان و همچنین کشورهای قدرتمند مثل کوبا، لهستان، فنلاند، سوئد، ترکیه و اوکراین تنها یک سهمیه المپیک را گرفتند و این درحالی بود که مجارستان بدون مدال در کنار قزاقستان، آمریکا و روسیه صاحب چهار سهمیه شدند.

فرانسه، گرجستان، ایران هم با سه سهمیه در مکان بعدی قرار گرفتند. دانمارک و لیتوانی هم با دو سهمیه المپیک در رده اول کشتی فرنگی جهان شگفتی‌ساز شدند.

همچنین دراین مجله به قهرمانی بلال ماخوف پدیده وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد روسیه اشاره شده است. در مطلبی تحت عنوان « نمایش مجدد داستان سوسلان؟ » قهرمانی بلال ماخوف با سوسلان آندیف مقایسه شده است. آندیف بلافاصله پس از قهرمانی درجوانان جهان درمسابقات جهانی 1973 تهران مدال طلای جهان را بر سینه زد و سپس صاحب شش طلا و یک نقره جهان و المپیک شد. ماخوف هم پس از کسب دو طلای جوانان جهان در اولین حضور خود بر سکوی نخست وزن 120 کیلوگرم دنیا ایستاد.