تبیان، دستیار زندگی
به ثمر رسیدن یك گل آن هم در حالی كه كمتر از هشت ثانیه از شروع بازی وایادولید و اسپانیول می‌گذشت، سریع‌ترین گل....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریع‌ترین گل تاریخ لالیگا

سریع‌ترین گل تاریخ لالیگا به ثمر رسید

به ثمر رسیدن یك گل آن هم در حالی كه كمتر از هشت ثانیه از شروع بازی وایادولید و اسپانیول می‌گذشت، سریع‌ترین گل تاریخ رقابت‌های لالیگا را رقم زد.

به نقل از ایسنا، جوزبا لیونته بازیكن رئال وایادولید یكی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ رقابت‌های فوتبال را رقم زد. وی در دیدار یكشنبه برابر اسپانیول شاید سریع‌ترین گل تاریخ لالیگا را به ثمر رسانده باشد که نوشته‌ها درباره زمان دقیق این گل متفاوت هستند.

روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" از زمان ‌٤٢/٧ ثانیه نوشت. روزنامه ورزشی "ماركا" این زمان را ‌٨٢/٧ ثانیه درج كرد. آس هم از "6" ثانیه نوشت.

ركورددار به ثمر رساندن سریع‌ترین گل در لالیگا، "داریو سیلوا" بازیكن اروگوئه‌ای است كه در سال ‌٢٠٠٠ برابر مالاگا بازی می‌كرد و هشت ثانیه پس از شروع بازی توپ را وارد دروازه وایادولید كرد.

خبرگزاری اسپانیایی EFE ركورد لیونته را با تردید روبرو می‌داند و براین باور است كه گل این بازیكن ‌٢٨ساله اهل ایالت باسك پس از گل داریو سیلوا دومین گل سریع تاریخ لالیگاست.

این تفاوت‌ها از آنجا برمی‌خیزد كه در فوتبال سنجش زمان به صورت الكترونیكی انجام نمی‌شود و هیچ كس نمی‌تواند به هنگام ورود توپ به درون دورازه و عبورش از خط دروازه از صدم ثانیه‌ها به دقت صحبت كند.  وایادولید در این دیدار ‌٢ بر یك به پیروزی رسید.