تبیان، دستیار زندگی
مدیر مرکز تربیت مربى كودك و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از آغاز دوباره دوره تربیت مربی کودک و نوجوان پس از تعطیلی دهه نخست محرم خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شركت سيصد طلبه در دوره تربيت مربي كودك و نوجوان حوزه علميه قم

کودک

مدير مرکز تربيت مربى كودك و نوجوان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم از آغاز دوباره دوره تربيت مربي کودک و نوجوان پس از تعطيلي دهه نخست محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد حسن راستگو، مدير مرکز تربيت مربى كودك و نوجوان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، با بيان اين‌كه بيست ‌و نهمين دوره تربيت مربي كودك و نوجوان ويژه برادران و سومين دوره ويژه خواهران به دليل اعزام مبلغان براي تبليغ معارف ديني در دهه نخست محرم تعطيل بوده است، گفت: اين دوره‌ها از روز شنبه، ششم بهمن‌ماه، دوباره آغاز خواهد شد.

وي با اشاره به اين‌كه دوره‌هاي تربيت مربي كودك و نوجوان از دوم آبان‌ماه آغاز شده است، رشته‌هاي آن را كلاس ‌داري، قصه‌گويي، اردو داري و برنامه‌هاي متنوعي از قبيل مسابقات، معما، اعتقادات و برنامه‌هاي ديني ـ اخلاقي عنوان كرد.

حجت‌الاسلام راستگو تعداد شركت كنندگان در بيست و نهمين دوره را سيصد نفر اعلام و تصريح كرد: طلاب در اين دوره‌ها به فراگيري مهارت‌هاي تدريس در موضوعات عقايد، احكام، اخلاق، روانشناسي، ادبيات ويژه كودكان و نوجوانان، مباني تعليم و تربيت، خوش‌نويسي و برخي موضوعات ديگر مي‌پردازند.

گفتني است، مرکز تربيت مربى كودك و نوجوان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم شعبه‌هايي در مشهد، اصفهان، شيراز، اهواز، تبريز و بناب و فعاليت‌هايي در بابل، ساري، يزد، اردكان و كشورهاي افغانستان و سوريه و عراق دارد.

تا كنون هفت هزار نفر نيز در اين دوره‌ها فارغ ‌التحصيل شده‌اند كه بيشتر آن‌ها به كار تربيت كودكان و نوجوانان اشتغال دارند و بسياري نيز به ‌عنوان قاضي، امام جمعه و جماعت، روحاني حج و زيارت و روحاني عقيدتي سياسي نيروهاي نظامي و انتظامي خدمت مي‌كنند.