تبیان، دستیار زندگی
"دیوار" به كارگردانی محمدعلی طالبی ‌آماده نمایش شد، تا پس از هفت سال از ساخت "تو آزادی"، این كارگردان سینما با جدیدترین ساخته‌ی سینمایی‌اش در جشنواره‌ی بیست‌وششم فجر حاضر شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم های در راه جشنواره

محمدعلی آهنگر

پس از هفت سال ، محمدعلی ‌طالبی با "دیوار" به جشنواره‌ی فیلم فجر می‌آید .

"دیوار" به كارگردانی محمدعلی طالبی ‌آماده نمایش شد، تا پس از هفت سال از ساخت "تو آزادی"، این كارگردان سینما با جدیدترین ساخته‌ی سینمایی‌اش در جشنواره‌ی بیست‌وششم فجر حاضر شود.

محمد علی طالبی در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این مطلب گفت: نسخه نهایی فیلم در 90 دقیقه توسط تهیه‌كننده به دفتر جشنواره تحویل داده شده است.

"دیوار" دوازدهمین ساخته بلند محمدعلی طالبی بعد از فیلم‌های همچون "كیسه برنج"، تیك‌تاك، "چكمه" و... درباره زندگی خانواده‌ای است كه پدر خانواده موتورسوار روی دیوار مرگ است كه دچار حادثه می‌شود و دختر و پسر آن برای گذراندن زندگی كار پدر خود را در پیش می‌گیرند.

گلشیفته فراهانی، مهرداد صدیقیان، محمد كاسبی، آزیتا حاجیان، معصومه میرحسینی، منوچهر آذری و ابراهیم آبادی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

محمدرضا علیقلی برای این فیلم موسیقی ساخته و حسن حسن‌دوست آن را تدوین كرده است.

محمدعلی ‌طالبی

تلخ عین عسل در جشنواره فجر

 به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی "تلخ عین عسل" ساخته محمدعلی آهنگر با پایان یافتن مراحل فنی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. نسخه نهایی "تلخ عین عسل" پس از اتمام مراحل فنی برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال ارائه شد. این فیلم که به تهیه‌کنندگی سیداحمد میرعلایی در سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری تهیه شده، در قالب داستانی نو به بیان برخی زوایای تازه و نادیده دفاع مقدس می‌پردازد.

"تلخ عین عسل" را مهدی حسینی‌وند تدوین کرده و آریا عظیمی‌نژاد ساخت موسیقی آن را بر عهده داشته است. محمود موسوی‌نژاد نیز به تازگی صداگذاری فیلم را به پایان رسانده و مهتاب نصیرپور، شبنم مقدمی، قاسم زارع، حمید ابراهیمی و چند بازیگر منطقه کرمانشاه و کردستان در آن بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: در پس روزهای تار انتظار، مینا دریافته مسافر گمشده‌اش در دیاری غریب چشم به راه اوست. مینا تاب ماندن ندارد، دل به دریا می‌زند و سر به کوه. راه دلدار صعب و طولانی است و آتش شوق مینا پرشراره. راهنمای مینا گواناست، زنی جوان و کرد که بار درماندگی پیرش کرده و این دو همسفران سفری تلخ و شیرین هستند، تلخ عین عسل.

سایر عوامل "تلخ عین عسل" به عنوان سومین تجربه کارگردانی آهنگر پس از فیلم‌های "نیمه گمشده" و "نبات داغ" عبارتند از مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، طراح گریم: محسن بابایی، جلوه‌های ویژه: داود رسولیان، مجری طرح: حسن نجاریان و مدیر تولید: ابوالقاسم حسینی.