تبیان، دستیار زندگی
نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاكید كرد: ایران توانایی قبول میزبانی دور دوم مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جام ملتهای بانوان در آزادی

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاكید كرد: ایران توانایی قبول میزبانی دور دوم مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا در ورزشگاه آزادی را دارد.

فریده شجاعی با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا جزو مهمترین اولویت‌های كاری ما است كه تاكنون مكان برگزاری مسابقات مشخص نشده است، چرا كه هیچ كشوری میزبانی را قبول نمی‌كند.

وی ادامه داد: اگر كشوری میزبان نشود، بی‌تردید مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و سه تیم هم‌گروه ایران باید به ایران بیایند و طبق قوانین ما مسابقات خود را برگزار كنند. پس بهتر است میزبانی را خود ایران قبول كند.

شجاعی با بیان این كه تنها ورزشگاه آزادی می‌تواند میزبان این رقابت‌ها باشد،‌ افزود: با توجه به این كه كلیه كشورهای شركت كننده هزینه اسكان خود را در ایران پرداخت می‌كنند، من پیشنهاد میزبانی را به هیات رئیسه ارایه كردم. وقتی میانمار، ویتنام و چین تایپه تاكنون میزبانی را قبول نكرده‌اند، مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه در رابطه با انتصاب مربی خارجی برای تیم ملی بانوان گفت: با توجه به زمان اندك باقی مانده تا رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به صلاح نمی‌دانم از مربی خارجی استفاده كنیم. در بخش مردان با آن همه برنامه‌ریزی و تحقیقات هنوز به نتیجه خاصی برای سرمربی نرسیده‌ایم. با توجه به شرایط سخت‌تر در بخش بانوان و قیمت‌های بالا در این قسمت، باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته هنوز مذاكرات ما با آلمان و چین كه كشورهایی صاحب فوتبال در زنان هستند ادامه دارد، ولی استخدام هر مربی برای مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها به ما جواب نخواهد داد. اگر مربی استخدام كردیم بعد از این رقابت‌ها هدایت تیم را برعهده خواهد گرفت.

شجاعی به مسابقات آسیایی كوانگ‌جو چین اشاره كرد و افزود: قطعا باید تمرینات ما برای حضور در این رقابت‌ها به صورت مرتب و منظم ادامه داشته باشد و حضور در گوانگ‌جو پس از جام ملت‌ها جزء اولویت‌های اصلی ماست.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال از آغاز اردوی تیم ملی فوتبال زنان از اواخر این هفته خبر داد و گفت: با توجه به مناسب نبودن زمین شماره دو بانوان باید تمرینات زنان در كمپ تیم‌های ملی به صورتی كه با تمرینات مردان تداخل نداشته باشد، برگزار شود، چرا كه تیمی كه برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌شود، باید در زمینی كه متناسب با شان این مسابقات باشد، تمریناتش را ادامه دهد.

وی درمورد چگونگی ادامه همكاری با خانم "جو" چینی كه پیش از این سرمربی‌گری تیم بانوان را برعهده داشت، توضیح داد: "جو" قراردادش به پایان رسیده است، با توجه به تحقیقاتی كه روی این مربی انجام دادیم، اكثر كادر اجرایی با حضور وی مخالف بودند، چرا كه وی تنها تمرین دهنده خوبی است و در كوچ ضعیف عمل می‌كند، بنابراین تصمیم گرفتیم در دیگر رد‌ه‌های سنی از تجربیاتش بهره ببریم. به این ترتیب "شهرزاد مظفر" برای جام ملت‌های آسیا هدایت تیم ملی بانوان را برعهده خواهد داشت.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تدوین برنامه 4 ساله بانوان اشاره كرد و گفت: از زمان قبول مسوولیت جدید در فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی لازم برای تدوین برنامه 4 ساله را آغاز كردم و روز گذشته به پایان رسید. البته تقویم یك سال آینده بانوان نیز نوشته شده است.

شجاعی در پایان به كوچك دیده شدن بانوان در اساسنامه فدراسیون فوتبال (به عنوان كمیته) اشاره كرد و افزود: من از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خواسته‌ام كه چند جلسه به اصلاح كمیته بانوان در اساسنامه بپردازند، چرا كه بخش بانوان خود به عنوان فدراسیونی كوچك در فدراسیون فوتبال عمل می‌كند كه دارای همه بخش‌های مختلف (داوران، مربیان و....) است. در دیگر كشورها با توجه به این كه مردان نیز در كار داوری و مربی‌گری بانوان دخالت دارند، زن و مرد یكسان دیده شده‌اند اما، در ایران وضعیت به این‌گونه نیست و با توجه به اینكه fiFa و afc از این قضیه اطلاعات كامل نداشته‌اند به تایید اساسنامه پرداخته‌اند. البته طی صحبتی كه در همان ابتدا با صفایی فراهانی داشتم، وی معتقد بود این قضیه قابل اصلاح است.