تبیان، دستیار زندگی
بیش از هشتاد درصد از فیلمبرداری "صندلی خالی" اولین ساخته‌ی سامان استركی به پایان رسید و گروه در تلاش هستند فیلم را به جشنواره‌ی فلیم فجر برسانند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلمبرداری "صندلی خالی" به پایان می رسد

فریبرز عرب‌نیا

بیش از هشتاد درصد از فیلمبرداری "صندلی خالی" اولین ساخته‌ی سامان استركی به پایان رسید و گروه در تلاش هستند فیلم را به جشنواره‌ی فلیم فجر برسانند.

در حالی فیلمبرداری این فیلم ادامه دارد كه بازی فریبرز عرب‌نیا در نقش یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم با نام "نادر" به پایان رسید.

فریبرز عرب‌نیا از سال 1383 با حضور در سریال "مختارنامه" و در نقش "مختار ثقفی" از دنیای سینما دور شده است، "صندلی خالی" اولین فیلمی است که این بازیگر بعد از چهار سال در آن ایفای نقش می‌کند.

او در فیلم "صندلی‌خالی" در نقشی کاملا متفاوت حضور یافته و نقش فیلم‌سازی را ایفاء می کند که آدمی تلخ و منزوی است و در زندگی خود دچار مشکلات متعددی است. اما در مقطعی از زندگی با برخورد با مشکلات و مسائلی که به آن دچار می‌شود؛ نگاهش به زندگی تغییر می‌کند.

بنا بر این گزارش، این روزها همزمان با فیلم‌برداری صحنه‌های باقیمانده از این فیلم، ساخت انیمیشن‌های مربوط به این فیلم هم ادامه دارد.

داستان فیلم "صندلی خالی" در فضایی آمیخته به‌تخیل و واقعیت رخ می‌دهد. این فیلم که اولین اثر بلند کارگردان آن ـ سامان استرکی ـ محسوب می‌شود، از هفدهم آذر ماه مقابل دوربین "هومن بهمنش" رفته است.

در بخش‌هایی از این فیلم پانته‌آبهرام بازیگر نقش "مینا" با پشت سرگذاشتن اتفاق‌هایی که برایش رخ داده، در سطح شهر به گردش در می‌آید و در چنین شرایطی دنیا را به‌گونه‌ای دیگر می‌بیند. از نگاه او همه چیز شکل رویا و انیمیشن به‌خود گرفته و این تصویری که دنیای جدید می‌بیند، به تماشاگر هم منتقل می‌شود.

فریبرز عرب‌نیا

سامان استرکی در این فیلم که خود نویسندگی و طراحی‌صحنه و لباس آن را نیز به عهده دارد؛ قصه‌ای اجتماعی را به تصویر می‌کشد که ماجراهای آن در شهر تهران و در زمان حال رخ می‌دهد. فیلم در فضایی آمیخته به تخیل و فانتزی قصه آدم‌هایی را روایت می‌کند که در این شهر زندگی می‌کنند و خود گرفتار مسائلی می‌شوند که خودشان باعث ایجاد آنها هستند.

این فیلم با حضور بابک اخوان در مقام مدیرصدا، پدرام زرگر به‌عنوان طراح چهره پردازی، علی مردانه در مقام برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان، علی‌اسداللهی به عنوان عکاس، سعید رضا زارع به‌عنوان مدیر جلوه‌های ویژه تصویری، پیمان ابدی به‌عنوان مدیر جلوه‌های ویژه میدانی، رضا استادی در مقام مدیر روابط عمومی و... برخی از دست اندرکاران این فیلم هستند.

فریبرز عرب‌نیا، رضا عطاران، محمد رضا شریفی‌نیا، پانته آبهرام، فریده فرامرزی، گوهر خیراندیش، علی مردانه، یوسف صیادی، اسدالله یکتا، ملیکا ناظری و... برخی از بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم محصول مشترک "موسسه به‌نگر" و "مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی" است و علیرضا شجاع‌نوری و ایرج تقی‌پور مشترکا تهیه‌کنندگی آن را به‌عهده دارند.

گفتنی است: سازندگان "صندلی خالی" در تلاش هستند، تا "صندلی‌خالی" را برای نمایش در جشنواره بیست و ششم فیلم فجر آماده کنند