تبیان، دستیار زندگی
بهزاد كتیرایی سرپرست شد مهندس محسن مهرعلیزاده، معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی به دنبال تشكیل فدراسیون ووشو طی حكمی بهزاد كتیرایی را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب كرد. ‌در حكم صادره خطاب به بهزاد كتیرایی كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به دنبال تشكیل فدراسیون ووشو؛

بهزاد كتیرایی سرپرست شد

مهندس محسن مهرعلیزاده، معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی به دنبال تشكیل فدراسیون ووشو طی حكمی بهزاد كتیرایی را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب كرد.

‌در حكم صادره خطاب به بهزاد كتیرایی كه پس از دوری 106 روزه خود از ورزش مجددا به این عرصه بازخواهد گشت، آمده است: امیدوارم با اتكال به خداوند و به كارگیری توان و تجربه ارزنده‌تان جهت توسعه فعالیت این رشته در داخل و خارج كشور، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید.

مهندس مهرعلیزاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی همچنین در این حكم، بر ایجاد ساختار مناسب، فراهم نمودن زمینه استقلال مالی و استفاده از نیروهای مناسب فنی و مدیریتی در فدراسیون ووشو تاكید كرد.

ووشو یكی از سبك های رزمی متعلق به كشور چین است كه در اوایل دهه 60 شمسی وارد كشور شد و از اوایل دهه 70 در قالب فدراسیون كونگ‌ فو - ووشو و رزم آوران قرار گرفت.

درادامه نیز پس از تشكیل فدراسیون ورزش های رزمی، ووشو به عنوان یكی از سبك‌های اصلی و المپیكی این فدراسیون به فعالیت اشتغال داشته است.

توزیع مدالهای متعدد در مسابقات آسیایی و جهانی و همچنین پتانسیل بالقوه‌ی رزمی كاران كشورمان از مهم ترین دلایل تاسیس این فدراسیون عنوان شده است.

كتیرایی كه از كارنامه‌ی قابل قبولی در مدیریت هفت ساله‌ی خود در عرصه‌ی ورزش برخوردار است، با رخصت گرفتن از خانواده‌ی بزرگ ورزش، مجددا فعالیت رسمی خود را در این عرصه‌ آغاز كرد.

بهزاد كتیرایی درباره این انتصاب تصریح كرد: به عنوان اولین رییس فدراسیون ووشو و با رخصت از تمامی ورزشكاران و اساتید ورزشی و به طور خاص رشته‌ی رزمی ووشو، كار خود را در این فدراسیون آغاز می‌كنم و با توجه به پتانسیل بالای موجود در این عرصه، امیدوار هستم تا در مسابقات المپیك آسیایی 2006 دوحه قطر و المپیك 2008 پكن، بتوانیم با كسب مدال طلا، افتخار بزرگی را برای ورزش كشور كسب كنیم.

وی ادامه داد: حضور و مشاركت گسترده خانواده بزرگ ووشو و اساتید این هنر رزمی، سهم قابل ملاحظه‌ای را در ترسیم آینده درخشان ووشو ایفا خواهد كرد كه در مسابقات دوحه و المپیك چین دستاوردهای آن را شاهد خواهیم بود.

كتیرایی خاطر نشان كرد: از اینكه مجددا به ورزش بازگشتم بسیار احساس خوشحالی می‌كنم و ضمن سلامی دوباره به ورزش، امیدوار هستم بتوانم منشا خدمت باشم.

سرپرست فدراسیون ووشو، دعوت از پیشكسوتان ، مربیان، ملی‌پوشان و فعالان ووشو كشور را از اولویت‌های كاری خود دانست و یادآور شد: در انجام برنامه‌ریزی مناسب در راستای تعیین اعضای مجمع، روسای هیات‌های ووشو استان‌های مختلف و كادر مدیریتی فدراسیون، دیدگاه‌های پیشكسوتان این رشته‌ی رزمی كاملا مورد توجه قرار خواهد گرفت ضمن اینكه از صاحبین سبك در زمینه‌های اجرایی و برگزاری مسابقات داخلی استفاده فعال خواهم كرد. زیرا در اصل خود را هماهنگ كننده برنامه‌ها دانسته و با اعتماد به پتانسیل مردمی موجود، از تمامی این توان بالقوه استفاده خواهم برد.

كتیرایی در زمینه‌ی انجام پشتوانه سازی لازم برای تداوم قهرمانی‌ها در ووشو، گفت: به دلیل نزدیكی سبك‌هایی چون «كیك بوكسینگ» با ووشو، برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب نفرات شاخص این گونه رشته‌ها خواهیم داشت تا از توان موجود برای افتخار آفرینی در میادین آسیایی، جهانی و المپیك استفاده شود. ضمن اینكه نظرات پیشكسوتان را در زمینه پشتوانه سازی و راه‌كارهای آن لحاظ خواهم كرد، در این راستا اولین حركت جدی از 15 فروردین سال 83 و پس از تعطیلات سال نو، انجام می‌شود.

سرپرست فدراسیون ووشو در پایان اظهار داشت: حضور 7 ساله در ورزش كشور و نوع مسوولیت موجود، شرایطی را در زمینه‌ی شناخت كلی ورزش فراهم كرد و بنا به تشخیص سازمان تربیت بدنی برای خدمت در این عرصه فراخوانده شدم. لذا از آنجا كه در خدمت ورزش بودن افتخار بزرگی محسوب می‌شود، با تمام وجود در عرصه‌های مورد نیاز به فعالیت خواهم پرداخت