تبیان، دستیار زندگی
آیت الله استادی، در مراسم بزرگداشت آیت الله مجتهدی (ره ) در تهران با اشاره به ترفندهای دشمنان انقلاب اسلامی بر قصد مخالفان نظام بر ایجاد فاصله بین مراجع تقلید و مردم هشدار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله استادي هشدار داد:

دشمنان در پي ايجاد فاصله بين مرجعيت و مردم هستند

استادی

آيت الله استادي، در مراسم بزرگداشت آيت الله مجتهدي (ره ) در تهران با اشاره به ترفندهاي دشمنان انقلاب اسلامي بر قصد مخالفان نظام بر ايجاد فاصله بين مراجع تقليد و مردم هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري رسا، آيت‌الله رضا استادي، امام جمعه موقت قم در مراسم بزرگداشت آيت‌الله احمد مجتهدي در تهران گفت: كسي كه پنجاه سال در تهران خدمت كرده و براي صلاح و اصلاح انقلاب اسلامي گام برداشته، حقش همين است كه با اين عظمت تشييع و از وي تجليل شود.

آيت‌الله استادي خطاب به طلاب و روحانيان گفت: اگر مي‌خواهيد در جامعه منشأ خدمات  باشيد، بايد راه آيت‌الله مجتهدي را ادامه دهيد؛ زيرا آيت‌الله مجتهدي براي همه طلاب اسوه و سرمشق است.

استاد برجسته حوزه علميه قم با بيان اينكه علت اقبال مردم به آيت‌الله مجتهدي زهد و ساده‌زيستي او بود، خاطر نشان کرد: روحانيون راه پيامبر (ص) را ادامه مي‌دهند و شرط موفقيت انبيا زهد بوده است، پس روحانيان هم بايد اهل زهد باشند تا موفق شوند.

وي همچنين افزود: آيت الله مجتهدي دائم در حال تبليغ دين بود و از هر فرصتي براي بيان احاديث و تبليغ دين استفاده مي کرد.

آيت‌الله استادي با اشاره به اينكه آيت‌الله مجتهدي نوجوانان و جوانان را به سوي خود جذب مي‌كرد و با آنها سخن مي‌گفت، تصريح کرد: در زمان کنوني علما بايد جوانان را جذب کنند و به هدايت آنها بپردازند تا آينده خوبي در انتظار جوانان کشور ما باشد؛ اما اگر جوانان منحرف شوند، کشور نيز به انحراف کشيده خواهد شد.

امام جمعه موقت قم همچنين افزود: اكنون دشمنان فهميده‌اند كه ولايت فقيه و مرجعيت و مجالس اهل بيت (ع) باعث پيروزي انقلاب شده است و هم اکنون در حال سرمايه گذاري در اين بخش هستند تا مردم از مرجعيت دور و مجالس اهل بيت (ع) از محتوا تهي شود که اين مسأله براي روحانيت مسووليت آور است؛ اما آيت الله مجتهدي هميشه متوجه اين مسووليت بود و در برگزاري محافل ديني دقت مي کرد.

آيت‌الله استادي خطاب به مردم ايران گفت: قدر روحانيت را بدانيد، همين روحانيان هستند كه بدون توقع و بدون انتظار به شما خدمت مي‌كنند.

استاد خارج اصول حوزه علميه قم همچنين خطاب به دولتمردان گفت: بايد نصايح مراجع تقليد و روحانيان را جدي بگيريم و توجه داشته باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اعلام کرد: هم‌اكنون شيعيان كشورهاي حاشيه خليج فارس به ما مي‌گويند ما با ديدن انقلاب ايران انتظار داريم رسانه‌هاي ايران براي ما دين و مسائل ديني را ارسال كنند؛ اما اينها به اشتباه برنامه‌هايي ارسال مي‌كنند كه فكر مي‌كنند براي ما سرگرم كننده است.

آيت‌الله استادي در پايان با بيان اينكه ايران براي ساير كشورها الگو شده و درست رفتار كردن مسؤولين ايران در تأثير پذيري ساير كشورها موثر خواهد بود؛ گفت: براي رسيدن به اهداف انقلاب اسلامي بايد با وحدت و همدلي تلاش کنيم تا به جامعه اي صالح تر و متدين تر تبديل شويم.

گفتني است، مراسم بزرگداشت آيت‌الله مجتهدي تهراني (ره)، 26 دي ماه با حضور علما، روحانيان، مسؤولان كشوري و لشكري و عموم علاقه‌مندان آن مرحوم در مدرسه علميه آيت الله مجتهدي تهران برگزار شد.