تبیان، دستیار زندگی
سرپرست تیم فوتبال جانبازان و معلولان گفت: فوتبال معلولان در دنیا پیشرفت زیادی .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فوتبال ایران و سكوهای پارالمپیك

تیم ملی فوتبال معلولان ایران

سرپرست تیم فوتبال جانبازان و معلولان گفت: فوتبال معلولان در دنیا پیشرفت زیادی داشته و حتی تیم‌های ضعیف نیز در زمینه پیشرفت كارنامه قابل قبولی برای ارایه دارند. با این وجود یكی از سكوهای پارالمپیك پكن متعلق به ایران است.

امین‌اله مانی در گفتگو با ایسنا درباره شرایط اردوها و وضعیت آمادگی تیم فوتبال 7 نفره اظهار كرد: سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم را در مجموعه كاوه كه سالن بدنسازی مجهزی دارد از یكم تا یازدهم بهمن ماه برگزار می‌كنیم. طبق برنامه مدون در اردوهای نخست بدنسازی در دستور كار مربیان قرار گرفته است. كارشناسان معتقدند تیم ما از نظر قدرت بدنی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و باید توان هوازی و قدرت جسمانی این تیم بالا برود. در حال حاضر تمركز ما در بخش هوازی است و بر طبق برنامه‌ها از اردوی بعد كار با توپ نیز به تمرینات هوازی اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تا پایان سال به 60 درصد آمادگی از نظر جسمانی خواهیم رسید. از اردوی پنجم نیز كار با توپ را وارد برنامه‌ها می‌كنیم. سال آینده نیز محوریت كار بر توپ و تمرینات تكنیكی و تاكتیكی قرار می‌گیرد و از فشار بدنسازی كاسته می‌شود.

سرپرست تیم فوتبال 7 نفره كشورمان با اشاره به این‌كه مربیان از نقاط ضعف و قوت تیم كاملا آگاهند، یادآور شد: در فوتبال جانبازان و معلولین كلاس‌بندی و دسته‌بندی‌های خاصی وجود دارد. بنابراین از هر فوتبالیستی در پارالمپیك نمی‌توان بهره برد. در برخی پست‌ها نیاز به بازیكن داشتیم كه در مسابقات اخیر قهرمانی كشور در كیش، آنها را شناسایی و به اردوی تیم ملی دعوت كردیم. توان فنی بالای تیم از جمله نقاط قوت ماست.

امین اله مانی تصریح كرد: پیش‌بینی نتایج پارالمپیك پكن كار صحیحی نیست. كه ورزش معلولان پیشرفت قابل توجهی داشته است ولی از آن‌جایی كه ما توان تیم ملی را می‌شناسیم، قول می‌دهیم ایران بر روی یكی از سكوهای پارالمپیك بایستد، چرا كه معتقدم 50 درصد یك بازی مربوط به خود آن تیم است.

وی درباره شناخت از حریفان متذكر شد: ستاد پارالمپیك برای شناخت از رقیبان برنامه‌ریزی كرده است. اوكراین و روسیه بهترین تیم‌های دنیا هستند كه ارتباط خوبی در قالب برگزاری اردوهای مشترك و تورنمنت‌های مختلف با تیم ایران دارند. از طرفی تیم‌های در حال رشد را زیر نظر داریم و از نحوه عملكرد آنها كاملا آگاه هستیم. حریفان ما فیزیك بدنی خوبی دارند كه با كار سنگین بدنسازی باید این ضعف را پوشش دهیم.

وی در پایان درباره نحوه تخصیص امكانات به این تیم اظهار كرد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی فدراسیون مشكل خاصی نداریم. كمیته فنی و فدراسیون از دستور كار ما حمایت كردند. فدراسیون نیز با برگزاری اردودهای مستمر و بلندمدت و پیش ‌بینی دیدارهای برون مرزی در بخش اجرایی، چه از نظر روحی و چه از نظر امكانات رفاهی، برای فوتبال معلولین چیزی كم نگذاشته است.