تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله نوری همدانی جهل ونادانی را از مهمترین عوامل عقب ماندگی مسلمانان و تسلط دشمنان بر آنها دانستند و گفتند: اسلام دین تدبر، تعمق، و تفکر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله‌ نوری همدانی

در تبلیغات انتخابات، اخلاق اسلامی رعایت شود

نوری

‌آیت‌الله نوری همدانی جهل ونادانی را از مهمترین عوامل عقب ماندگی مسلمانان و تسلط دشمنان بر آنها دانستند و گفتند: اسلام دین تدبر، تعمق، و تفکر است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له صبح امروز در دیدار کارکنان قرارگاه سازندگی غدیر وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران تصریح کردند: از موضوعات بسیار مهم که اسلام به آن تاکید کرده این است که مسلمانان به پدیده ها وجریانات سیاسی ، اجتماعی و علمی بی توجه نباشند و با تدبر وتعمق به تحلیل حوادث و وقایع بپردازند.

ایشان با اشاره به علل و عوامل وقوع حادثه کربلا جهل به واقعیت های حاکم بر جامعه را یکی از علل بروز آن واقعه دانستنه وگفتند بنی امیه برای رسیدن به اهداف پلید خود، تلاش می کرد مردم را در جهل و نادانی نگه دارد و اهل بیت (ع) را به حاشیه براند و قرآن را از اهل بیت جدا کند و با این کار، زرگترین ضربه را به اسلام زد.

معظم له افزودند: امروزه وهابیت نیز دقیقا با همان اهداف درصدد دور کردن مسلمانان از معارف اهل بیت (ع) هستند.

این مرجع تقلید گرایش برخی مسلمانان به دنیا و مقامات ظاهری دنیا را از دیگر عوامل بروز واقعه عاشورا دانسته و گفتند: بنی امیه با فریب دادن سران قبایل و وعده اعطای مقام و ریاست، بزرگان جامعه را برای مبارزه با امام حسین (ع)  فراخواند.

‌آیت‌الله نوری همدانی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ مبانی دینی و سیاسی کشور،شرکت درانتخابات را وظیفه هر فرد آگاه دانسته و گفتند: کسانیکه امین، عادل ، با ایمان و متعهد هستند و به توانایی خود در اداره جامعه یقین دارند می توانند این ماموریت بزرگ اجتماعی و سیاسی را بر عهده بگیرند.

ایشان افزودند: کاندیداها در انتخاباتی علیه یکدیگر تبلیغ کردن درست نیست و بر خلاف اخلاق اسلامی و انسانی است.