تبیان، دستیار زندگی
ی می‌كنند همكاری صلیب سرخ و مردان سیاه پوش در قاره‌ی آفریقا سه داور بزرگ قاره اروپا این هفته به كشور سیرالئون سفر می‌كنند. این سفر بخشی از برنامه از پیشن تعیین شده یوفا و كمیته‌ی جهانی صلیب سرخ برای یاری به كودكان بی‌گناهی ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داوران سرشناس جهان كودكان بی‌گناه را یاری می‌كنند

همكاری صلیب سرخ و مردان سیاه پوش در قاره‌ی آفریقا

سه داور بزرگ قاره اروپا این هفته به كشور سیرالئون سفر می‌كنند.

این سفر بخشی از برنامه از پیشن تعیین شده یوفا و كمیته‌ی جهانی صلیب سرخ برای یاری به كودكان بی‌گناهی است كه قربانی جنگ شده‌اند. ماركوس مرك (آلمان)، لوبوس میشل (اسلواكی) و اندرس فریسك (سوئد) سفیران صلح به قاره‌ی آفریقا هستند. آنها به كودكان بی‌گناه كمك می‌كنند تا زندگی دوباره را پس از پایان جنگ تجربه كنند.

مرك و میشل هر دو در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان و دیدارهای مرحله‌ی نهایی جام یوفا قضاوت كرده‌اند. فریسك نیز در دیدار نهایی یورو 2000 در كشور هلند سوت زده است. اما این سه داور تنها سفیران اتحادیه‌ی اروپا و صلیب سرخ نیستند.

پیرلوئیجی كولینا نیز یكی از داوران این پروژه انسان دوستانه است. داوران در كشورهای جنگ زده از مراكز مراقبت و سرپرستی و اقامتگا‌های موقتی دیدار می‌كنند. همچنین آنها ملاقات‌هایی را نیز با مقامات بلند پایه سیرالئون خواهند داشت. این كشور در غرب آفریقا در همسایگی لیبریا و گینه واقع شده است. پایتخت آن «فیری تاون» است و جمعیتی در حدود چهار و نیم میلیون نفر دارد. این كشور سال‌های طولانی از جنگ‌های قبیله‌ای رنج برده است و میلیون‌ها نفر آواره شدند.

این كمیته‌ در این باره گفت: صلیب سرخ از سال 1991 در سیرالئون دست به كار شد و بیش از یكصد و سی نفر از سوی این سازمان وارد این كشور شدند و تا پایان جنگ در سال 2002 به كار خود ادامه دادند. اكنون كودكان زیادی كه خانواده‌های خود را از دست داده‌اند تحت سرپرستی صلیب سرخ قرار دارند.

كولینا، داور محبوب و سرشناس ایتالیایی در این باره گفت: به عنوان داور، همواره وظیفه دارم حركات بازیكنان و رفتار آنها را در برابر قانون نظارت كنم. اكنون صلیب سرخ نیز وظیفه دارد بر نقش سازمان‌ها پس از پایان جنگ نظارت كند و همكاری داوران با این سازمان جالب است، امیدوارم شركت من در این برنامه، هواداران فوتبال و عموم مردم را به مشكلات فراوان كودكان بی‌گناه این شرایط وحشتناك حساس كند.