تبیان، دستیار زندگی
هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های امارات پنجشنبه و جمعه شب با پیروزی پرگل الشباب برابر الشارجه ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گلزنی معدنچی، سامره و عنایتی

هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های امارات پنجشنبه و جمعه شب با پیروزی پرگل الشباب برابر الشارجه و تداوم صدرنشینی این تیم به اتمام رسید.

به نقل ازمهر، در ادامه دیدارهای هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های امارات تیم های الشعب، العین، الوحده، الاهلی، الظفره و الشباب مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند.

در دیدارهای روز نخست این هفته، الشعب در ورزشگاه خانگی موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد الجزیره گذشته و نخستین شکست فصل جاری را به این تیم تحمیل کند. در این دیدارعلی سامره (51) و مهرزاد معدنچی(66) برای الشعب و فیلیپ کوکو(33) برای  الجزیره گلزنی کردند.

همچنین تیم فوتبال الوحده هم در خانه با نتیجه 2 بر یک از سد تیم فوتبال حتا گذشت تا به وضعیت خود تا حدودی سرو سامان دهد.

در دیگر دیدار نیز العین با نتیجه 3 بر صفر برابر میزبان خود النصر به پیروزی دست یافت. در این دیدار لوکا بوناچیچ برای نخستین مرتبه هدایت النصر را در لیگ امارات برعهده گرفت و درنهایت شکست تلخی را تجربه کرد.

در شب دوم و در یکی از حساس ترین دیدارها تیم فوتبال الشباب صدرنشین فعلی مسابقات لیگ دسته اول باشگاه های امارات به مصاف الشارجه از مدعیان قهرمانی این رقابت ها رفت و با ارائه یک بازی برتر موفق به شکست 3 برصفر حریف خود شد. برای الشباب که در این بازی میزبان الشارجه بود، داوود محمد (24) و سرور سالم (81 و 29) گلزنی کردند.

تیم فوتبال الشباب در حالی به دیدار الشارجه رفت که در غیاب مهرداد اولادی از وجود ایمان مبعلی و جواد کاظمیان در ترکیب خود بهره می برد. در تیم الشارجه نیز مسعود شجاعی یکی از مردان خط میانی بود.

دیشب همچنین تیم فوتبال الظفره توانست مقابل میهمان خود الوصل به برتری 3 بر2 دست یافت. برای الظفره که سیاوش اکبرپور را در ترکیب خود داشت، غریب حارب (45)، ایدوریسو(71) و محمد علی عمر(90) گلزنی کردند. هر دو گل الوصل را نیز روجیریو در دقایق 42 و 89 به ثمر رساند.

الاهلی دیگر تیم پیروزی بازی های شب گذشته بود که توانست در خانه الامارات به برتری 2 بریک دست یابد. نیمه نخست بازی این دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید.

در نیمه دوم الاهلی چهره هجومی تر یافت و توانست با گذشت 5 دقیقه از آغاز این نیمه توسط کلدرسون سزار به گل نخست دست یابد. رضا عنایتی در دقیقه 76 بازی را به تساوی کشاند اما تنها یک دقیقه پس از ثبت این گل الوحده توسط احمد خلیل به گل برتری دست یافت و حریف قعرنشین خود را از پیش رو برداشت.

- جدول رده بندی مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های امارات به شرح زیر است :

1- الشباب 22 امتیاز

2- الجزیره 17 امتیاز(تفاضل گل 10+)

3- الشعب 17 امتیاز(تفاضل گل 1+)

4- الاهلی 14 امتیاز

5- العین 13 امتیاز (تفاضل گل 5+)

6- الشارجه 13 امتیاز (تفاضل گل صفر)

7- الوصل 10 امتیاز (تفاضل گل 3-)

8- الظفره 10 امتیاز (تفاضل گل 4-)

9- حتا 9 امتیاز

10- الوحده 7 امتیاز

11- النصر 6 امتیاز

12- الامارات 5 امتیاز

- جدول گلزنان مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاههای امارات در پایان بازی های هفته نهم به شرح زیر است:

10 گل: مهرزاد معدنچی (الشعب - ایران)

8 گل: آندری دیاز (الوصل - برزیل)

7 گل: فیصل خلیل (الاهلی - امارات)

6 گل: آندرسون (الشارجه - برزیل)، رضا عنایتی (الامارات - ایران) و سرور سالم (الشباب - امارات)

5 گل: تونی (الجزیره - ساحل عاج) و فیلیپ کوکو (الجزیره - هلند)

4 گل: اسماعیل مطر (الوحده - امارات)، ایمان مبعلی (الشباب - ایران)، اولیویرا (الوصل - برزیل)، سفیان علودی (العین - مراکش)، رسول خطیبی (الامارات - ایران)، جواد کاظمیان (الشباب - ایران)، عثمان جالو (العین - گامبیا)، روبرت والتنر(الظفره - مجارستان)، امین الرباطی (الظفره - مراکش) و ریناتو (النصر- برزیل).

علی سامره حافظه خود را از دست داد

علی سامره مهاجم تیم فوتبال الشعب در بازی مقابل تیم الجزیره پس از برخورد با دروازه‌بان این تیم برای مدتی حافظه خود را از دست داد.

به نقل از ایرنا، روزنامه الخلیج الریاضه روز شنبه نوشت: او پس از این برخورد نتوانست وقایع نیمه دوم بازی را به خاطر بیاورد.

این روزنامه نوشت: جالب آن كه این بازیكن حتی گل دقیقه51 خود و خروج از زمین بازی را هم به خاطر نداشت. سامره بعد ازپایان بازی به بیمارستان ایرانی دبی منتقل شد و شب گذشته را در بیمارستان سپری كرد. پزشكان این بیمارستان پس از تائید سلامتی، وی را از بیمارستان مرخص كردند.

روزنامه البیان: معدنچی، معدنی ناب است

روزنامه البیان چاپ امارات عربی متحده در تمجید از مهرزاد معدنچی نوشت: وی با حركات تكنیكی عالی، تبدیل فرصت‌ها به گل و مهارت خاص در ضربات تمام‌كننده در حقیقت ثابت كرده كه معدنی ناب است.

این روزنامه روز پنجشنبه نوشت: معدنچی بازیكن ایرانی تیم الشعب با به ثمر رساندن ? ??گل آقای گل نیم فصل نخست لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های امارات عربی متحده شد.

بنزرتی سرمربی تیم فوتبال الشعب در خصوص خط حمله این تیم در بازی حساس امروز با تیم الجزیره گفت: به علی سامره و مهرزاد معدنچی مهاجمان ایرانی تیم كه توانستند در مسابقه اخیر ? ??گل را به ثمر برسانند اعتماد كامل دارم.

جریمه مالی برای شجاعی

روزنامه الاتحاد چاپ امارات نوشت: مسئولان باشگاه شارجه مسعود شجاعی را به دلیل سفر به ایران بدون كسب اجازه و حضور دراردوی تیم ملی كشورمان جریمه مالی خواهند كرد.

این روزنامه روز جمعه نوشت: مدیر باشگاه شارجه وی را احضار و از این بازیکن در خصوص سفر به ایران و حضور در اردوی تیم ملی كشورمان توضیح خواست.

به نوشته این روزنامه، باشگاه شارجه هیچ نامه‌ای از فدراسیون ایران در خصوص دعوت از مسعود شجاعی برای حضور در اردوی تیم ملی ایران دریافت نكرده بود.