تبیان، دستیار زندگی
82 سریال تلویزیونی امام جعفر صادق(ع) ساخته می شود. مهدی سجاده چی، در گفت و گویی با ( ایسنا) ضمن اعلام خبر فوق افزود: نگارش این سریال در میانه های راه قرار دارد و هیچ اپیزودی به طور كامل نوشته نشده ولی نگارش خلاصه ای از تمام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 28 اسفند ماه 1382

سریال تلویزیونی امام جعفر صادق(ع) ساخته می شود.

مهدی سجاده چی، در گفت و گویی با ( ایسنا) ضمن اعلام خبر فوق افزود: نگارش این سریال در میانه های راه قرار دارد و هیچ اپیزودی به طور كامل نوشته نشده ولی نگارش خلاصه ای از تمام قسمت ها، به پایان رسیده و تا اواخر فصل بهار فیلم نامه این سریال را تمام خواهم كرد.

سجاده چی با بیان اینكه سعی شده است در این سریال با رویكردی نوین به زندگی و شخصیت ائمه اطهار پرداخته شود خاطر نشان كرد: اكثر كارهایی كه درارتباط با ائمه اطهار بودند حالت بیوگرافی داشته اند و همه می دانند ساخت و نگارش چنین كارهایی، بسیار سخت است و اغلب خوب در نمی آید.

سجاده چی، پرداختن به زندگی ائمه ی اطهار را بسیار دشوار خواند و گفت: به دلیل وجود خطوط قرمز و حرمتهایی كه وجود دارد نمی توان به راحتی وارد حوزه های  مذهبی شد. چهره شخصیت های مذهبی را   نمی توان در سینما و تلویزیون به تصویر كشید و همین مسئله كار را برای فیلمنامه نویس دشوار می كند.

نویسنده ی فیلمنامه ی این مجموعه ی تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره منابعی كه در نگارش این سریال از آنها استفاده شده است یادآور شد: نگارش این سریال كار دشوار و حساسی بوده و از این رو تحقیق آن را گروهی از روحانیون قم انجام داده اند.

سجاده چی در پایان به ایسنا گفت: در نگارش سریال امام جعفر صادق(ع) سعی نشده به كلیه ی شخصیتهای فرعی داستان جذابیت ببخشیم بلكه عامل جذابیت از خود زندگی امام جعفر صادق(ع)  گرفته شده است.

گفتنی است سریال امام جعفر صادق(ع) در قالب 26 قسمت محصول " سیما فیلم " است و تاكنون هیچ یك از عوامل این پروژه مشخص نشده اند.