تبیان، دستیار زندگی
1382 « دوئل» تابستان 83 اكران می شود فیلم « دوئل» تابستان 83 در سینماهای ایران به طور گسترده به نمایش عمومی درمی آید. احمدرضا درویش كارگردان این فیلم، با تأیید این خبر به ایسنا گفت: « دوئل» بدون هیچگونه تغییر و همانند نسخه ی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 28 اسفند ماه 1382

« دوئل» تابستان 83 اكران می شود

فیلم « دوئل» تابستان 83 در سینماهای ایران به طور گسترده به نمایش عمومی درمی آید.

احمدرضا درویش كارگردان این فیلم، با تأیید این خبر به ایسنا گفت:« دوئل»بدون هیچگونه تغییر و همانند نسخه ی نمایش داده شده در ایام جشنواره ی فیلم فجر، اكران می شود.

دوئل آخرین ساخته احمدرضا درویش در باره شخصیتی به نام « زینال » است كه در سن چهل سالگی پس از 20 سال اسارت در عراق آزاد می شود و در بدو آزادی متهم است كه در شروع جنگ تحمیلی با رفتار خودسرانه، موجب خسارت و تلفات انسانی در زادگاه خود شده و به كشور خیانت كرده است. سعید راد، پژمان بازغ، پریوش نظریه، انوشیروان ارجمند و پرویز پرستویی و هدیه تهران در این فیلم بازی می كنند.

احمدرضا درویش همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب امكانات صوتی در سینماها، از این وضعیت و لطمه زدن آن به فیلمها اظهار نگرانی كرد.

درویش به ایسنا گفت: با توجه به زحمات بسیاری كه برای صدای این فیلم كشیده شده امیدوارم زمینه ی مناسبی برای نمایش مطلوب این فیلم فراهم شود.

دوئل برگزیده بهترین صداگذاری از جشنواره فیلم فجر شده است و در روز برگزاری نشست خبری این فیلم، دست اندر كاران صداگذاری آن عنوان كردند علی رغم زحمات فراوان صورت گرفته برای صدای این فیلم، به دلیل شرایط نامناسب سینما، تمامی این زحمات به هدر رفته است.