تبیان، دستیار زندگی
رقابت‌های سری پنج مهاجم جاودانه‌ی فوتبال ایتالیا دیدار برابر پارما، روز بزرگی برای روبرتو باجو بود. اسطوره‌ی فوتبال ایتالیا دویست‌امین گل خود را در رقابت‌های سری آبه ثمر رساند. حتی بازیكنان و هواداران پارما نیز به «بازیكن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن دویست‌امین گل روبرتو باجو در رقابت‌های سری

پنج مهاجم جاودانه‌ی فوتبال ایتالیا

دیدار برابر پارما، روز بزرگی برای روبرتو باجو بود.

اسطوره‌ی فوتبال ایتالیا دویست‌امین گل خود را در رقابت‌های سری آبه ثمر رساند. حتی بازیكنان و هواداران پارما نیز به «بازیكن محبوب» فوتبال ایتالیا تبریك گفتند. اما با این وجود هنوز تصمیم باجو برای خداحافظی از جهان فوتبال در انتهای فصل تغییر نكرده است.

نخستین سوال خبرنگاران ایتالیایی از باجو، خداحافظی او از دنیای فوتبال بود. مهاجم كهنه‌كار برشا در این باره گفت: تصمیم گرفتن برای خداحافظی از جهان فوتبال كار بسیار دشواری است. این مصدومیت‌های جزیی اما همیشگی سبب شد تا این تصمیم را بگیرم. هنوز در اندیشه‌ی آویزان كردن كفش‌هایم در ماه می هستم. می‌دانم كه این كار بسیار دشوار است. اما من باید این تصمیم را می‌گرفتم. دیگر نمی‌توانم با شرایط كنونی ادامه بدهم.

باجو در تاریخ رقابت‌های فوتبال سری آپنجمین بازیكنی است كه تاكنون دویست گل به ثمر رسانده است. نخستین گل پدیده‌ی دهه‌ی نود فوتبال ایتالیا روز ده می 1987 در دیدار برابر ناپولی به ثمر رسید. سیلویو پیولا، گونار نورداهل، خوزه آلتافینی، جوزپه مه‌آتزا و روبرتو باجو پنج مهاجم جاودانه فوتبال ایتالیا هستند كه تاكنون بیش از دویست بار تور دروازه‌های تیم‌های باشگاهی ایتالیا را به لرزه درآورده‌اند.

روبرتو باجو در مورد این گل گفت: گل برای من بسیار مهم بود چرا كه به تساوی با ارزش برابر پارما در ورزشگاه خانگی آنها دست پیدا كردیم. نمی‌توانم گلی را از میان این دویست گل انتخاب كنم. چرا كه بعضی زمان‌ها آنها به سادگی به ثمر می‌رسیدند اما ارزش زیادی داشتند. تنها می‌توانم بگویم در این مدت هفده سال از تمام توان خود استفاده كرده‌ام. فكر كنم پس از خداحافظی مدتی را دور از فوتبال سپری كنم. پس از آن باید منتظر بود و دید كه چه اتفاقی رخ خواهد داد.