تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز گفت: در روز بازی با استقلال تهران هیچ مشكلی برای این تیم به وجود نخواهد آمد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتفاقی بیفتد، به ما مربوط نیست

اتفاقی بیفتد، به ما مربوط نیست

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز گفت: در روز بازی با استقلال تهران هیچ مشكلی برای این تیم به وجود نخواهد آمد.

شهرام شفیع‌زاده در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: از روز سه‌شنبه نخستین تمرین تیم با حضور مجید جلالی برگزار شد و در فرصت چند روزه باقی‌مانده، فرصت داریم تا برای بازی با استقلال تهران آماده شویم. خوشبختانه وضعیت جسمانی بازیكنان پس از اردویی كه در كیش برگزار كردیم، رشد خوبی داشته و بازیكن مصدومی نیز نداریم. اكنون تنها باید بازیكنان در قالب تاكتیكی سرمربی تیم قرار بگیرند.

وی در مورد برخی موضع‌گیری‌ها پیش از سفر تیم استقلال تهران به اهواز گفت: از هم‌اكنون اطمینان می‌دهم كه هیچ جوی بر ضد تیم استقلال تهران و یا فیروز كریمی در اهواز وجود ندارد. من با فتح‌الله‌زاده و كریمی دوست هستم و هیچ موردی برای نگرانی وجود ندارد. چرا كه ما پیش از بازی نیز در جلسه هواداران آن‌ها را توجیه می‌كنیم. بنابراین مساله‌ای از سوی تماشاگران استقلال اهواز وجود ندارد و اگر اتفاقی نیز بیفتد از سوی افراد خاصی است كه منتسب به باشگاه ما نیستند و می‌خواهند جو این بازی را برهم بزنند.

شفیع‌زاده در ادامه با اشاره به اردوی استقلال اهواز در كیش اظهار كرد: با توجه به شرایط آب و هوایی ترجیح دادیم تا تیم را به ارتفاع ببریم و خوشبختانه اردوی كیش از نظر روحی و فنی برای تیم ما بسیار خوب بود. با توجه به این‌كه در سه هفته ابتدایی نیم فصل دوم، سه دیدار دشوار مقابل استقلال تهران، نفت آبادان و ملوان بندرانزلی داریم از بازیكنان خواستیم تا با جدیت و روحیه قوی‌تری تمرین كنند تا بتوانیم نیم فصل دوم را با اقتدار آغاز كنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز ادامه داد: در حال حاضر به دنبال یكی و دو بازیكن خوب خارجی هستیم البته چند بازیكن به تمرینات استقلال اهواز آمدند كه مورد پسند كادر فنی نبودند. امار قرار است یك بازیكن كه عضو تیم ملی عراق است به زودی در تمرینات تیم حاضر شود و در صورتی كه نظر كادر فنی را جلب كند به تیم اضافه می‌شود.

شفیع‌زاده همچنین با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها در مورد بازیكنان تیم استقلال اهواز نیز گفت: عده‌ای می‌گویند بعضی بازیكنان هنوز طرفدار فیروز كریمی هستند و در دیدار مقابل استقلال تهران به نفع فیروز كریمی بازی را واگذار خواهند كرد اما، من از حرفه‌ای بودن بازیكنان استقلال اهواز مطمئن هستم و چنین اتهاماتی بازیكنان ما را دربر نمی‌گیرد. بی‌تردید بازیكنان تیم ما در دیدار مقابل استقلال تهران و فیروز كریمی پاك بودنشان را به اثبات می‌رسانند.

وی در ادامه همچنین از تیمش به عنوان شانس قهرمانی در لیگ برتر نام برد و افزود: در ابتدای نیم فصل نخست، بیش از 10 بازیكن اصلی را از دست دادیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا دراین فصل دو وظیفه مهم را انجام دهیم. در ابتدا بازیكن سازی كنیم و سپس به دنبال نتیجه‌گیری باشیم، خوشبختانه در هر دو زمینه موفق بودیم با این حال در میانه نیم فصل اول، مشكلاتی كه بر سر تغییر كادرفنی و جدایی فیروزكریمی به وجود آمد تیم را به حاشیه برد اما پس از دو، سه هفته تلاش شبانه‌روزی تیم را از آن شرایط خارج كردیم و خوشبختانه وضعیت تیم با حضور مجید جلالی بهترشد. اكنون با توجه به شرایط تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول كه با حاشیه‌های مختلفی روبه‌رو هستند، همچنان استقلال اهواز را شانس قهرمانی در لیگ برتر می‌دانم. فاصله ما با تیم صدرنشین 9 امتیاز و یعنی تنها سه بازی است كه در فوتبال جبران این فاصله چندان بعید نیست به همین دلیل برای قهرمانی تلاش می‌كنیم.

وی ادامه داد: از هم‌اكنون به فكر تیم فصل آینده نیز هستیم و ضمن آن‌كه قرارداد بازیكنانی را كه در لیگ بعدی نیز به آن‌ها نیاز داریم تمدید خواهیم كرد به دنبال بازیكنان جدید در فصل آینده نیز خواهیم بود.

شفیع‌زاده در مورد دوپینگی اعلام شدن یكی از بازیكنان این تیم نیز به ایسنا گفت: افشین كمایی از بیماری دیسك كمر رنج می‌برد و پرونده پزشكی وی نشان می‌دهد كه این بازیكن از پنج سال پیش به دلیل این بیماری داروهای مخصوصی را مصرف می‌كرده، در هر صورت ما این پرونده پزشكی را به كمیته انضباطی ارائه می‌دهیم و امیدواریم این كمیته و شورای استیناف با درنظر گرفتن این شرایط كمایی را تبرئه كنند. چرا كه به هیچ وجه‌ منطقی نیست بازیكنی در آخرین سال‌های فوتبالش بخواهد آبروی خود را ببرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز به فوتبال ملی ایران اشاره و تصریح كرد: بیش از شش سال است كه به عنوان مدیر در فوتبال ایران كار می‌كنم و اگر قرار باشد نظرم را بیان كنم معتقدم كه تیم ایران در دور مقدماتی به آسانی صعود خواهد كرد بنابراین بهتر است تا دراین مرحله فرصت را به سرمربیان ایرانی بدهیم و پس از آن در مرحله نهایی راهیابی به جام جهانی 2010 یك سرمربی بزرگ خارجی را به ایران بیاوریم. بی‌تردید آوردن مربیان درجه دو، سه بین‌المللی نمی‌تواند برای فوتبال ایران مفید باشد بلكه باید یك سرمربی نامدار و دارای شخصیت‌ و روحیات ویژه را به ایران بیاوریم. پیش از این ما در استقلال اهواز حضور مربیان خارجی كه نام و نشان بزرگی نداشتند را تجربه كرده‌ایم؛ دراین شرایط بازیكنان از مربی حرف‌شنوی ندارند و تیم نیز نتیجه نمی‌گیرد به همین دلیل باید به دنبال یك سرمربی كه قدرت مدیریت بالایی داشته باشد برای تیم ملی باشیم.

شفیع‌زاده ادامه داد: از نظر من درصورتی كه قرار است برای تیم ملی مدیرفنی انتخاب شود، محمود یاوری با توجه به سابقه‌، تجربیات و قدرت مدیریتی كه دارد مناسب‌ترین گزینه برای تیم ملی فوتبال خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز دربخش دیگری صحبتهایش با انتقاد از بی‌توجه‌ای سازمان تربیت‌بدنی به باشگاه‌های خصوصی، اظهار كرد: با وجود مراجعه به سازمان تربیت‌بدنی جهت كمك این سازمان در راه تاسیس مجموعه ورزشی استقلال اهواز تا این لحظه حتی یك ریال نیز به ما كمك نشده است و پس از یكی، دو بار مراجعه به علی‌آبادی احساس كردیم كه سازمان به ما كمك نخواهد كرد به همین دلیل باید به فكر راه دیگری باشیم.

وی ادامه داد: در هر صورت مسوولان ورزش كشور كه ادعا دارند فوتبال باید به سمت خودكفایی برود باید توجه كنند كه در حال حاضر بیشتر باشگاه‌های فوتبال، دولتی و صنعتی‌اند و دولت تمامی این تیم‌ها را یاری می‌كند. كاملا مشخص است كه تیم‌هایی چون استقلال اهواز، شیرین‌فراز و ابومسلم خراسان كه داعیه خصوصی بودن دارند نمی‌توانند با این تیم‌ها كه از پشتیبانی دولت برخوردار هستند، رقابت كنند.

شفیع‌زاده افزود: در ابتدای همین فصل زمانی كه قصد داشتیم بازیكنی را با مبلغ 60 میلیون تومان بخریم یك باشگاه دولتی به همان بازیكن پیشنهادی 200 میلیون تومانی داد و طبیعی است تا زمانی كه باشگاه‌های متكی به دولت چنین هزینه‌هایی می‌كنند، باشگاه‌هایی مانند استقلال اهواز شانسی برای عرض اندام ندارند و معدود باشگاه‌های خصوصی به مرور از بین خواهند رفت.

مدیرباشگاه استقلال اهواز افزود: با این حال ما وظیفه بازیكن‌سازی را انجام می‌دهیم و اكنون تیم ما سه بازیكن به نام‌های شیری، حمودی و می‌داودی را در تیم ملی دارد و تنها در یك نمونه میلاد می‌داودی دو پیشنهاد از باشگاه‌های فرانسه و دو پیشنهاد از فوتبال امارات دارد. ما این توانایی را داریم كه چنین بازیكنانی را پرورش دهیم اما زمانی كه از باشگاه‌های خصوصی در مقابل باشگاه‌های دولتی حمایت نمی‌شود نمی‌توانیم این بازیكنان را نگه داریم. از هم‌اكنون مطمئن هستم كه در سال آینده بزرگ‌ترین دغدغه خاطر ما، جدایی بازیكنان اصلی است. در هر صورت رییس سازمان تربیت‌بدنی باید برای خودكفایی فوتبال به باشگاه‌های خصوصی كمك كند.

شفیع‌زاده ادامه داد: در حال حاضر فدراسیون جدید نیز برنامه‌هایش را با رییس سازمان تربیت بدنی هماهنگ می‌كند. البته این یك واقعیت است كه برای فوتبال ما خصوصی شدن گریزناپذیر است، اما باید دید سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون فوتبال چه زمانی این كار را آغاز می‌كنند در حال حاضر به راحتی می‌توان تیم‌های صنعتی را به بخش خصوصی واگذار كرد.

وی افزود: به عنوان نمونه تنها در سه تیم صنعتی مس‌كرمان، سپاهان اصفهان وفولاد خوزستان هزینه‌های سرسام‌آوری صورت می‌گیرد. در حالی كه می‌توان همین باشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار كرد. نكته جالب آن‌كه یكی از همین سه باشگاه از هم‌اكنون پیشنهاداتی به برخی بازیكنان ما ارائه داده و بدون توجه به قراردادهای آن‌ها با باشگاه استقلال اهواز از آنها خواسته است تا به تیم آن‌ها بروند. طبیعی است در چنین رقابتی تیم‌های خصوصی بازنده هستند.