تبیان، دستیار زندگی
مربی تیم ملی كشتی آزاد در مسابقات جهانی بوداپست گفت: المپیك جای با تجربه‌هاست و جوان‌گرایی باید پس از ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمدی:المپیك جای باتجربه‌هاست

المپیك جای باتجربه‌هاست

مربی تیم ملی كشتی آزاد در مسابقات جهانی بوداپست گفت: المپیك جای با تجربه‌هاست و جوان‌گرایی باید پس از بازی‌های المپیك انجام شود.

غلامرضا محمدی در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: شرایط كشتی ایران در اوزان مختلف متفاوت است. ممكن است در یك وزن كشتی‌گیر با تجربه‌ای باشد كه بتواند در المپیك كارساز باشد كه باید او را اعزام كرد اما، اگر در یك وزن دستمان خالی بود و یك جوان بهتر از فرد با تجربه عمل كرد، آن كشتی‌گیر جوان باید ملی‌پوش شود كه البته این یك استثنا است.

وی ادامه داد: زمان جوانگرایی بعد از المپیك است نه قبل از آن. باید از حالا به جوانان میدان داد تا برای المپیك 2012 آماده شوند؛ كاری كه روس‌ها می‌كنند و حالا پس از دو،‌سه سال چهره‌هایی مثل كودوخوف، كتویف و ماخوف امید اول قهرمانی آنها در المپیك پكن هستند.

محمدی درمورد زمان مسابقات انتخابی گفت: تمام كشتی‌گیران روسیه در طی سال‌های گذشته می‌دانستند چه زمانی مسابقه انتخابی‌شان برگزار می‌شود و برطبق آن برنامه‌ریزی سالانه دارند اما، در ایران سلیقه‌ای انجام می‌شود و ناگهان اعلام می‌شود یك ماه دیگر مسابقات انتخابی است. با این شرایط كشتی‌گیر نمی‌تواند برنامه‌ریزی داشته باشد و خود را آماده رقابت‌ها كند كه همین تصمیم سلیقه‌ای باعث می‌شود خیلی از چهره‌های شاخص غایب باشند.

اگر مسابقات انتخابی را قانونمند كنیم و مشخص باشد هر ساله در چه زمانی برگزار می‌شود، دیگر این مشكلات به وجود نمی‌آیند. در واقع چون سلیقه‌ای عمل می‌كنیم اتفاقاتی پیش می‌آیند كه كمیته فنی آنها را قانون‌شكنی دانسته است.

دارنده چهار مدال نقره و برنز جهان تصریح كرد: می‌توانستیم از مسابقات لیگ، كشتی‌گیران را برای آسیایی و گزینشی المپیك انتخاب كنیم. برای این حرف خود نیز دلیل دارم؛ در لیگ تمام مدعیان كشور حضور داشتند اما، در انتخابی خیلی‌ها غایب بودند یا در وزن خود كشتی نگرفتند كه با این شرایط دست كادر فنی بیشتر بسته شده تا مشكلی حل شود. از سوی دیگر عده‌ای با قهرمانی، مدعی شده‌اند و باید حق‌شان را هم داد. همچنین دلیل ارفاق وزن هم در مسابقات انتخابی مشخص نیست.

محمدی تصریح كرد: كارمان برای المپیك بسیار سخت است و باید برنامه‌ریزی و تدبیر بسیار خوبی داشته باشیم تا ابتدا پنج سهمیه باقی مانده را بگیریم و سپس آماده رزم در المپیك شویم كه امیدوارم تیم ملی كشتی در المپیك سربلند باشد.

كاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان درمورد حضور خود در این صحنه گفت: من اگر به جایی رسیده‌ام از خرم آباد بوده و هرچه دارم از اینجا است. بحث خدمت به مردم خرم آباد برایم با ارزش است و احساس وظیفه كردم تا با تغییر جایگاه، خدمتی به این مردم كرده باشم.