تبیان، دستیار زندگی
همزمان با دهه فجر، پخش درس خارج فقه حضرت امام خمینی(ره) از رادیو معارف آغاز می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

براي نخستين بار؛

پخش درس خارج امام خميني از راديو معارف

درس امام

همزمان با دهه فجر، پخش درس خارج فقه حضرت امام خميني(ره) از راديو معارف آغاز مي‌شود.

احمد اسفندياري، مدير روابط عمومي راديو معارف، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا گفت: يازدهم بهمن ماه و همزمان با آغاز دهه فجر، پخش درس خارج حضرت امام خميني(ره) با نام فقه آفتاب، از راديو معارف آغاز خواهد شد.

وي ادامه داد: اين برنامه برگرفته از درس خارج مبحث صلاة حضرت امام خميني(ره) است كه روزهاي پنج‌شنبه، ساعت 20 و تكرار آن در روزهاي شنبه ساعت 6:20 صبح پخش خواهد شد.

اسفندياري با بيان اين‌كه تنها 83 جلسه از درس خارج حضرت امام خميني(ره) را توانسته‌ايم به دست آوريم، اظهار داشت: اين نوارها به دست شخصي جمع‌آوري شده بود كه در زمان سلطه بعثي‌ها بر عراق آن‌ها را در زيرزمين منزلش دفن كرده بود و پس از سقوط صدام نوارها را بيرون آورده است.

وي تصريح كرد: از آنجا كه كسي در آن زمان به فكر ضبط و بررسي درس خارج حضرت امام خميني(ره) به عنوان يك شخصيت كم نظير در حوزه علوم اسلامي و يكي از كرسي‌هاي مهم درس‌ خارج در نجف نبوده است، اين درس‌ها به صورت منظم گردآوري نشده است.

مدير روابط عمومي راديو معارف با بيان اين‌كه يكي از كاركرد‌هاي رسانه آموزش است، تأكيد كرد: راديو معارف در اين باره پيش‌گام بوده و آموزش‌هايي به صورت مستقيم و غيرمستقيم به مخاطبان ارائه كرده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به پخش دروس فقه‌ عالي حوزه با هدف دسترسي فضلاي حوزه در همه نقاط كشور و جهان اشاره كرد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به تقسيم راديو معارف به بخش عمومي و تخصصي اميدواريم بتوانيم در آينده نزديك دروس ديگر حوزه از مقدماتي تا خارج را پخش كنيم تا حوزويان از آن‌ها بهره مند شوند.