تبیان، دستیار زندگی
می‌شود روسیه با تیم كامل در المپیك آتن شركت می‌كند  پس از مدتها انتظار از فرنگی‌كاران، تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان با 6 نماینده در المپیك آتن شركت خواهد كرد. در رقابت‌های گزینشی كشتی فرنگی المپیك كه در تاشكند ازبكستان د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران با 6 سهمیه راهی المپیك می‌شود

روسیه با تیم كامل در المپیك آتن شركت می‌كند

پس از مدتها انتظار از فرنگی‌كاران، تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان با 6 نماینده در المپیك آتن شركت خواهد كرد.

در رقابت‌های گزینشی كشتی فرنگی المپیك كه در تاشكند ازبكستان در حال برگزاری است؛ فرنگی‌كاران اوزان 84، 96 و 120 كیلوگرم كشورمان راهی فینال شدند.

در وزن 60 كیلوگرم، علی اشكانی درمرحله‌ی نیمه نهایی در حالی كه در كشتی قبل خود آسیب دیده بود، در كمرگیری برابر حریف یوگسلاوی یك لحظه غافلگیر و ضربه شد. اشكانی در كشتی رده‌بندی به مصاف ویتالی رادیموف(آذربایجان) می‌رود.

در وزن 74 كیلوگرم، محسن پودنكی پس از شكست برابر حریف مجارستانی در كسب سهمیه ناكام ماند.

در وزن 84 كیلوگرم، بهروز جمشیدی پس از صعود از گروه دشوار خود،‌ در نیمه نهایی 3 بر یك بر ولادیسلاو متودیف(بلغارستان) غلبه كرد تا در فینال به مصاف لئون گیقامیان(ارمنستان) رود.

در وزن 96 كیلوگرم، مسعود هاشم زاده پس از پیروزی برابر پیتر سودوریك(رومانی) راهی فینال شد. هاشم زاده در فینال به مصاف سیارهی لیشتوان(بلاروس) می‌رود.

در وزن 120 كیلوگرم نیز سجاد برزی، دیوید والا(چك) را ضربه كرد تا در فینال با مارك میكولسكی(لهستان) مبارزه كند.

پیش از این حسن رنگرز و پرویز زیدوند در اوزان 55 و 66 كیلوگرم از رقابت‌های جهانی فرانسه و گزینشی صربستان و مونته‌نگرو موفق به كسب سهمیه شده بودند.

در رقابت‌های ازبكستان، تنها كشور روسیه صاحب 7 سهمیه المپیك شد و كشورهای كوبا، آمریكا و گرجستان نیز همانند ایران 6 سهمیه گرفتند.