تبیان، دستیار زندگی
داود تا اردیبهشت ماه در حمام می ماند بعد از چندین ماه جنجال، كار پر مشقت شستشو و مرمت مجسمه داود، اثر مشهور میكل آنژ، به نیمه رسیده است. فرانكافالتی، مدیر گالری آكادمیا كه این مجسمه ارزشمند را درون خود جای داده است، می گوید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 26 اسفند ماه 1382

داود تا اردیبهشت ماه در حمام می ماند

بعد از چندین ماه جنجال، كار پر مشقت شستشو و مرمت مجسمه داود، اثر مشهور میكل آنژ، به نیمه رسیده است.

فرانكافالتی، مدیر گالری آكادمیا كه این مجسمه ارزشمند را درون خود جای داده است، می گوید كار آماده سازی این مجسمه تا اواخر ماه مه ( اریبهشت ماه)، یعنی چهارماه پیش از پانصدمین سالگرد ساخته شدن آن، به پایان می رسد. اما كار اسكن این مجسمه برای بررسی مشكل و شكنندگی مچ های پای این مجسمه كه 5572 كیلوگرم وزن این مجسمه را تحمل می كنند، ادامه خواهد داشت.

سینتزیا پارنیگونی كه مسئولیت شستشوی مجسمه داود درگالری آكادمیان فلورانس را بر عهده دارد، درمورد وضعیت مچ پای این مجسمه می گوید « مچ های پا شكننده ترین بخش این مجسمه هستند. آنها پوشیده از ترك هستند.»

كارشناسان معتقدند ترك های مچ های پای مجسمه ناشی از وضعیت قرار گیری بد مجسمه است كه بر اثر جابجایی و مایل شدن پایه مجسمه در طول چند قرن به وجود آمده است.

این مجسمه 5 متری مرمری، شاهكار میكل آنژ و سمبل زیبایی مردانه در میراث هنری و فرهنگی ایتالیا است. سالانه2/1 میلیون نفر از مجسمه داود میكل آنژ بازدید می كنند.