تبیان، دستیار زندگی
پس از كسب سهمیه ورودی المپیك پكن توسط قایقرانان رویینگ ایران در مسابقات انتخابی شانگ‌های، سایت فدراسیون جهانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد قایقرانی ایران و المپیك

رشد قایقرانی ایران و المپیك

پس از كسب سهمیه ورودی المپیك پكن توسط قایقرانان رویینگ ایران در مسابقات انتخابی شانگ‌های، سایت فدراسیون جهانی رویینگ از عملكرد ملی‌پوشان ایران تمجید كرد.

به نقل از ایسنا، در سایت فدراسیون جهانی رویینگ آمده است: «مسابقات انتخابی المپیك پكن برای كسب 17 سهمیه ورودی با شركت 24 كشور در قاره آسیا روز گذشته در شانگ‌های چین به پایان رسید. در این رقابت‌ها رویینگ ایران با وجود قدمت كم فعالیتش به خاطر حضور مربی سرشناس جهان از رومانی "نیكولا جیوگا" به ناگاه و یكباره شاهد رشد بزرگی بود. حضور تیم ایران در تورنمنت سویل اسپانیا و اردوی دو هفته‌ای در چین باعث شد تا ایران از سهمیه‌های ورودی المپیك دو سهمیه را كسب كند.

مسابقات انتخابی المپیك پكن زیر نظر fisa فدراسیون جهانی قایقرانی و فدراسیون جهانی رویینگ در پیست آبی مركزی ورزش شانگهای و با نظارت این ارگان‌ها برگزار شد. 21 كمپ برای استقرار تیم‌ها در نظر گرفته شده بود.

مسابقات شانگ‌های در چهار ماده برگزار شد كه در رشته یك نفره سبك وزن مردان شش قایق، یك نفره سبك وزن بانوان پنج قایق، دو نفره سنگین وزن مردان سه قایق و دو نفره سنگین وزن زنان نیز سه سایق (مجموعا 17 قایق) سهمیه ورودی المپیك را كسب كردند.

چین موفق‌ترین تیم این دوره از رقابت‌ها بود. "لیانگ ژانگ" قهرمان جهان در تك نفره مردان باز هم موفق بود و سهمیه گرفت. چینی‌ها در یكسال گذشته در تمام رقابت‌های انتخابی شركت كردند و با گرفتن سهمیه‌ها نشان دادند آماده‌اند.

"مارك گربان" از فلسطین كه سه سال گذشته را معمولا در آلمان تمرین كرده و تنها برای مسابقات به تیم كشورش اضافه شده نیز در تك نفره مردان از شانس‌های اصلی كشورش بود كه عملكرد قابل قبولی را ارایه كرد.

كشورهای هنگ‌كنگ، سنگاپور، تایلند نیز سهمیه‌هایی را كسب كردند.