تبیان، دستیار زندگی
امیر رضا خادم: آبرو و حیثیت ورزشی خود را گرو این كار گذاشتم كمیته ورزش مجلس ششم هیچ كار مثبتی انجام نداد راه یابی رییس سابق فدراسیون كشتی ایران،قهرمان جهان،دارنده ی مدال المپیك و در یك كلام یكی دیگر از "خادم"ها به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفت و گو بایك المپیكی كه نماینده مجلس شد

امیر رضا خادم: آبرو و حیثیت ورزشی خود را گرو این كار گذاشتم

كمیته ورزش مجلس ششم هیچ كار مثبتی انجام نداد

راه یابی رییس سابق فدراسیون كشتی ایران،قهرمان جهان،دارنده ی مدال المپیك و در یك كلام یكی دیگر از "خادم"ها به مجلس هفتم شورای اسلامی ایران با آرای قابل توجه، بر خلاف بركناریش-كناره گیری-از فدراسیون كشتی كه به شدت خبر ساز،جنجال آفرین و البته سوال برانگیز بود؛ بازتاب چندانی در رسانه های ورزشی نداشت.

حالا دیگر اویك رییس نیست. بلكه نماینده ی یك ملت است.نماینده ای از جنس غیر ورزش كه این بار رشد و پیشرفت ورزش را در مجلس دنبال می كند.

او می گوید: آبر و حیثیت ورزشی خود را گرو این كار گذاشته ام و حفظ كردن این جایگاه را بسیار دشوار می دانم.

پای صحبت های او نشستیم تا این بار ورزش را از منظر مجلس برایمان بازگو كند.

امیر رضا خادم- منتخب مردم تهران در هفتمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی- در گفت و گو با  ایلنا، كار مجلس را در درجه ی اول سیاستگذاری و قانونگذاری و در مرحله ی بعد نظارت دانست و گفت: در اجرا هیچ دخل و تصرفی ندارد اما متاسفانه به دلیل شعارهای تبلیغاتی برخی از كاندیداها ذهنیت نادرستی در بین عامه به وجود آمده كه یك نماینده ی قدرت اجرای موضوعات مختلف را دارد.اما واقعیت امر این است كه نماینده به هیچ وجه نمی تواند مجری باشد بلكه تصمیم گیرنده و برنامه ریز برای آینده است.

وی، در ادامه خاطرنشان ساخت:" با توجه به اینكه ذهنیت عامه ی مردم و جامعه نسبت به كار مجلس مثبت نیست به طوری كه انتظارات آنها برآورد نشده قطعا در ابتدا وارد شدن به مجلس به نوعی هزینه كردن است به ویژه برای من كه محبت مردم را به همراه خود دارم و عمری را با این لطف و محبت مردم زندگی كرده ام اما در هر صورت با این امید كه با همفكری سایر دوستان و با استفاده از تجربه دیگران بتوانم گامی را برای مملكت و كشورم بردارم خود را كاندیدای مجلس كردم.

بدون تردید دست یابی به این هدف مستلزم كار جمعی است. من آبر و حیثیت ورزشی خود را گرو این كار گذاشته ام و حفظ كردن این جایگاه را بسیار دشوار می دانم و بتوانم پاسخگوی اعتماد مردم باشم.

امیر رضا خادم در ادامه افزود: امیدوارم هر اقدامی كه اصولی ،درست و قانونی است در مجلس بتوانم انجام دهم و در امر نظارت بدون هر گونه غرض ورزی فقط اعتلای ورزش كشور را در نظر گیرم و هر جا كه نقاط ضعف و قوتی احساس می شود آن را اعلام كرده تا به مسوولیت خود عمل نمایم.

وی در خصوص عملكرد كمیته ی تربیت بدنی مجلس ششم گفت:" كمیته ی ورزش مجلس ششم نه تنها كار مثبتی برای ورزش كشور انجام نداد. بلكه معضلاتی را برای ورزش كشور ایجاد كرد، به عنوان مثال زمانی كه مدیریت سازمان تربیت بدنی تغییر كرد و یك مدیر" ناآشنا" وارد عرصه ی كار ورزش شد و نیاز به هم فكری بدون غرض توام با نگاه كارشناسانه داشت اما این كمیته در شرایطی كه می توانست همفكر خوبی برای سازمان تربیت بدنی باشد اما در عمل به فكر جایگاه خود بود و با ایجاد هیاهو و تشنج در برخی فدراسیون ها دیدیم كه برخی از افراد این كمیته می خواستند از طریق شركت در انتخابات فدراسیون ها خود را در بدنه ی ورزش كشور جای دهند و یا با ایجاد فشار بر مسولان سازمان تربیت بدنی حضوری دراز مدت در ورزش كشور داشته باشند اما زمانی كه این موضوع تحقق پیدا نكرد دیدیم كه كمیته ی تربیت بدنی مجلس ششم دیگر هیچ وجود خارجی در جامعه ی ورزش نداشت.

خادم، در عین حال تصریح كرد: البته نمایندگانی نظیرآقایان صفایی فراهانی، الیاس حضرتی، ناطق نوری و غیره در مجلس ششم حضور داشت كه تلاش های خوبی را برای ورزش كشور انجام دادند و در بحث بودجه كمك حال ورزش كشور شدند و توانستند بودجه های مناسبی را برای ورزش به تصویب برسانند.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد با همفكری سایر نمایندگان مجلس هفتم بتواند در امر سیاستگذاری و برنامه ریزی برای ورزش كشور مثمر ثمر واقع شود و چنانچه تمایلی از سوی سازمان تربیت بدنی وجود داشته باشد همفكر مناسبی برای این سازمان باشد.