تبیان، دستیار زندگی
معمولا خانم‌ها دوستدار موهایی بلند هستند، چرا كه می‌توان آنها را با مدل‌های زیبا و متنوع آراست و حالت چهره را دائما تغییر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور موهای بلند را باید شست؟

موهای مصنوعی

معمولا خانم‌ها دوستدار موهایی بلند هستند، چرا كه می‌توان آنها را با مدل‌های زیبا و متنوع آراست و حالت چهره را دائماً تغییر داد.

البته اگر ندانید كه موهای بلندتان را چگونه آرایش كنید، چهره خود را به كلی خراب خواهید كرد. شستن موهای بلند روش خاصی دارد، در حالی كه شستن موهای كوتاه آسان‌تر است.

اما طریقه شستن و خشك‌كردن موهای بلند به این ترتیب است:

1 - شامپو را فقط روی سرتان بریزید. همان‌طور كه می‌دانید، علت استفاده از شامپو از بین‌ بردن چربی و كثیفی‌هاست. بهتر است شامپو را كف سر خود بمالید، نه انتهای موهایتان و سعی كنید شامپو داخل گوش‌ها نرود. شامپو را در دست‌های خیس‌تان به كف تبدیل كنید و با سر انگشتان، پوست سر را آهسته ماساژ دهید. موهایتان را به یك سمت و یك نقطه جمع نكنید؛ هرچه بیشتر این كار را بكنید، موها بیشتر در هم گره می‌خورد.

2- موها را با آب بشویید و آب اضافی آن را بگیرید. یادتان باشد وقتی موهایتان خیس است، هرگز آنها را نچلانید و نكشید. در عوض دست خود را به آرامی روی كف سرتان گذاشته و فقط آب اضافی را از سطح موها بتكانید.

مضرات استفاده از سشوار بیشتر از مزایای آن است. استفاده از آن فقط احتمال خشك ‌شدن موها را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد كه این حالت باعث خشكی، كم‌آبی، وزكردن و ریزش مو می‌شود.

3 - وقتی مایع حالت‌دهنده را روی موهایتان می‌ریزید، بیشتر روی نوك موها – از گوش به پایین- تمركز كنید. اگر از محلول‌های درمانی برای موهایی كه سر آنها دو شاخه و به اصطلاح موخوره شده‌اند، استفاده می‌كنید، خیلی آرام حالت‌دهنده اضافی را به سمت نوك موها هدایت كنید. همچنین می‌توانید برای درمان خشكی موها از حالت‌دهنده‌های مخصوص موهای خشك و آسیب‌دیده استفاده كرده و به همین روش، آن را بیشتر به سمت نوك موها هدایت كنید.

4 - وقتی برای آخرین‌ بار موها را آبكشی می‌كنید، بهتر است از آب خنك استفاده كنید. این كار باعث می‌شود روزنه‌های پوست، ریز و كوچك شوند و هنگام شانه‌كردن نیز احتمال ریزش موهایتان كمتر می‌شود.

5 - بعضی‌ها بعد از حمام‌كردن و برای خشك‌كردن یا حالت‌دادن به موهایشان، از سشوار استفاده می‌كنند. نكته‌ای كه خیلی از ماها نمی‌دانیم، این است كه با این كار باعث خشك و شكننده‌شدن موهایمان می‌شویم كه در نهایت منجر به موخوره و شكنندگی موها می‌شود. البته استفاده گهگاه از سشوار نمی‌تواند برای موهایتان خطری داشته باشد؛ بنابراین بهتر است بیشتر اوقات اجازه دهید موها در هوای محیط و به طور طبیعی خشك شوند.

چند نكته:

- آب گرم باعث بزرگ ‌شدن روزنه‌های پوست می‌شود، در صورتی كه آب سرد آنها را جمع می‌كند. برای همین است كه بیشتر متخصصان توصیه می‌كنند تا قبل از خارج‌شدن از حمام، موها را با آب سرد آبكشی كنید. آب سرد منافذ پوست را منقبض كرده و از فولیكول‌های مو نیز بهتر مراقبت می‌كند.

- موقع شامپو زدن به موها، از جمع‌كردن همه مو بالای سرتان خودداری كنید. این كار نه تنها كمكی به راحتی شست‌وشو نمی‌كند، بلكه باعث گره‌خوردن موها نیز می‌شود.

ستاره سمائی

* مطالب مرتبط:

اثرات نرم کننده،ژل و تافت بر موها

سرتو با چی می شوری؟ با شامپو!

چه غذایی برای جلوگیری از ریزش مو باید خورد؟

مکمل ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش موی سر در آقایان

ریزش موی سر در خانم ها

مو؛ علل ریزش و درمان آن

با موخوره چه كنیم ؟

موخوره و درمان آن

بهداشت مو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.