تبیان، دستیار زندگی
اه 1382 مجموعه تلویزیونی «آوای ایرانی» با صدای محمدرضا شجریان به مناسبت آغاز سال 1383 و در ایام نوروز، قطعاتی از موسیقی سنتی با صدای محمدرضا شجریان در قالب برنامه «آوای ایرانی» از شبكه چهار سیما پخش می‌شود. به گزارش خبرنگار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 25 اسفند ماه 1382

مجموعه تلویزیونی «آوای ایرانی» با صدای محمدرضا شجریان

به مناسبت آغاز سال 1383 و در ایام نوروز، قطعاتی از موسیقی سنتی با صدای محمدرضا شجریان در قالب برنامه «آوای ایرانی» از شبكه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، در هر قسمت از این برنامه‌ی چهل و پنج دقیقه‌ای، یكی از‌ آثار موسیقایی استاد شجریان كه از مجموعه‌های پیشین انتخاب شده است تصویرسازی خواهد شد. علاوه بر این مجموعه «آوای ایرانی» در هر قسمت آثار یكی از اساتید خوشنویس را در كنار هنرهای دیگری چون مینیاتور، تذهیب، تشعیر، قالیبافی و ... به نمایش درمی‌آورد.

در این برنامه كه به تهیه كنندگی و كارگردانی محمدرضا جعفری در پخش شبكه چهار سیما تولید شده آیتمی دیگر به نام «یاد» گنجانده شده است كه در آن از بزرگان موسیقی ایران كه در دوره قاجار می‌زیسته‌اند یاد می‌شود.

گفتنی است نخستین قسمت از مجموعه «آوای ایرانی» پیش از این و همزمان با ولادت حضرت علی (ع) از شبكه چهار سیما پخش شده است. به گزارش ایسنا، عوامل این برنامه عبارتند از: تهیه كننده، كارگردان و تصویربردار: محمدرضا جعفری، گوینده: علی اكبر گودرزی، مدیر برنامه: مرتضی محمودی، دستیار و مسئول تدوین و تولید: حسن جعفری، كارشناسان موسیقی: حمیدرضا نوربخش و داریوش پیرنیاكان، تدوین، حسن صد خسروی، مسئول فنی: احمد واعظی، كارشناس ادبی: علی میرزایی.