تبیان، دستیار زندگی
ماه 1382 جلسه نقد و بررسی فیلم دوئل احمدرضا درویش: «دوئل» نمادی است از جریانی كه همه چیز را مصادره می كند جلسه نقد و بررسی فیلم «دوئل» صبح دیروز با حضور احمدرضا درویش كارگردان و بازیگران این فیلم، سعید راد، پژمان بازغی و كا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 24 اسفند ماه 1382

جلسه نقد و بررسی فیلم دوئل

احمدرضا درویش: «دوئل» نمادی است از جریانی كه همه چیز را مصادره می كند

جلسه نقد و بررسی فیلم «دوئل» صبح دیروز با حضور احمدرضا درویش كارگردان و بازیگران این فیلم، سعید راد، پژمان بازغی و كامبیز دیرباز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

احمدرضا درویش با تأكید بر این كه دوئل را یك قدم جدی در جهت سینمای ملی می داند، تصریح كرد: این فیلم متعلق به سینمای كشور است و امیدوارم با فیلم های دیگر، این مسیر را ادامه دهیم.

كامبیز دیرباز بازیگر نقش یحیی كه در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین دریافت كرد، گفت: جایزه ای كه در جشنواره به من تعلق گرفت، متعلق به گروه بازیگران فیلم دوئل است و من به نمایندگی از آنها این جایزه را دریافت كردم.

كارگردان «دوئل» ضمن اشاره به شرایط سخت ساخت فیلم دوئل و تشكر از تمامی عوامل این فیلم، گفت: مدیریت تولید و تهیه این پروژه كه بر عهده تهیه كننده تقی علیقلی زاده بود، به گونه ای است كه مطمئنا باید از آن كتاب چاپ شود، البته یك فیلم مستند آموزشی در این زمینه كه «دوئل» چگونه ساخته شد، آماده پخش برای تلویزیون است.

وی درباره صحنه های بازسازی شده، گفت: ۶۰ درصد این صحنه ها در اطراف تهران و نزدیك ساوه ساخته شد، چون در استان خوزستان نمی توانستیم چنین محله هایی را پیدا كنیم.

در ادامه این جلسه احمدرضا درویش در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت نسل ها و انتقال محتوای پیام، گفت: عادت شده، وقتی قرار است سیاستمداران را دراز كنند، اول هنرمندان را دراز می كنند. در حالی كه هنرمند در ارتباط با جامعه است و تنفس او با مردم شكل می گیرد؛ موضوعی كه شاهد آن هستیم نقد جریان سیاست است. به هر حال ما با نسلی مواجه هستیم كه صادقانه از سر صفا و صمیمیت براساس آرمان های عدالت خواهانه و كاملاً مبتی بر هدف های انسانی حركت می كند و از زندگی می گذرد.

وی در ادامه افزود: تم اصلی دوئل، نمادی است از یك جریان سومی كه همه چیز را در كوران مناظره كه حال می تواند جنگ باشد مصادره می كند.