تبیان، دستیار زندگی
ند ماه 1382 «اهالی تلویزیون در سال 82» مهران مدیری؛ كمدین مؤلف مهران مدیری متولد 1340 تهران، طی چند سال اخیر به یك چهره‌ی محبوب در ایران تبدیل شده است. بازیگر و طنزپردازی خوش قریحه كه عموماً غرور، او را از هدف اصلی‌اش، یعنی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 24 اسفند ماه 1382

«اهالی تلویزیون در سال 82»

مهران مدیری؛ كمدین مؤلف

مهران مدیری متولد 1340 تهران، طی چند سال اخیر به یك چهره‌ی محبوب در ایران تبدیل شده است. بازیگر و طنزپردازی خوش قریحه كه عموماً غرور، او را از هدف اصلی‌اش، یعنی خنداندن مردم دور نكرده است و با ممارست، آثار قابل توجهی خلق كرده است.

بنا به بررسی بخش تحقیق و گزارش‌های هنری ایسنا، مهران مدیری با تحصیلات دیپلم، فعالیت هنری‌اش را از تئاتر آغاز كرد و در رادیو ادامه داد. با نوروز 72 خوش درخشید و سپس در تمام برنامه‌های طنزی كه خود كارگردانی و بازی كرد موفق بود.

او در دومین مجموعه تلویزیونی كه تنها به عنوان بازیگر حضور داشت (دردسر والدین)، باز هم موفق بود. مهران مدیری در دو فیلم سینمایی دیدار 1372 و توكیو بدون توقف 1381 نیز بازی كرده است.

مدیری در عرصه‌ی موسیقی نیز فعالیت‌هایی داشته و ‌«از روی سادگی» اولین آلبوم وی در زمینه‌ی موسیقی پاپ بوده است.

آخرین كار مدیری در حال حاضر مجموعه تلویزیونی «نقطه‌چین» است. او قصد دارد به زودی اولین فیلم سینمایی خود را كارگردانی كند.

مهران مدیری اوایل سال گذشته طنز پاورچین را بروی آنتن فرستاده بود و با استقبال خوب بینندگان تلویزیونی مواجه شده بود.

بنا به گفته یكی از فیلمنامه‌نویسان كشور ( پیمان قاسم‌خانی) مهران مدیری توانسته با كارهای متنوعی كه به مردم ارائه داده است سلیقه مردم را عوض كند. مهران مدیری آذر ماه سال جاری در گفتگو با خبرنگار ایسنا ژانرهای كمدی و كودك را راه نجات سینمای ایران دانسته و افزوده است: سینمای كمدی در ایران، چند سالی است كه دارد رونق پیدا می‌كند و شاید اصلی‌ترین دلیل آن همه گیشه باشد نه خود كمدی.

پخش آخرین كار مدیری مجموعه تلویزیونی نقطه‌چین از اوایل دی ماه آغاز شد و از مدتی دیگر مجدداً از سر گرفته خواهد شد با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده است.