تبیان، دستیار زندگی
خداداد برگردد مدتی است علی دایی سكوت اختیار كرده و ترجیح می دهد در مورد اتفاقات پرسپولیس تیم ملی و یا هیر چیز دیگری كه به او مربوط می شود اظهارنظر نكند. این در حالی است كه در تمام این مدت انتقادات زیادی متوجه او بوده و بعضاً...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی: از رییس فدراسیون خواستم خداداد برگردد

مدتی است علی دایی سكوت اختیار كرده و ترجیح می دهد در مورد اتفاقات پرسپولیس تیم ملی و یا هیر چیز دیگری كه به او مربوط می شود اظهارنظر نكند. این در حالی است كه در تمام این مدت انتقادات زیادی متوجه او بوده و بعضاً صحبت های تندی نیز از سوی افراد مختلف علیه وی مطرح شده است؛ اینكه او باید فوتبال را كنار بگذارد، هاشمیان به خاطر او به تیم ملی نمی آید، در پرسپولیس و تیم ملی به مربیان خط می دهد. صحبت های تند رهبری فرد و هاشمی نسب علیه او، اتهاماتی كه خداداد عزیزی به صورت غیرمستقیم علیه وی مطرح كرد و مسائلی از این قبیل همگی مواردی بودند كه كاپیتان تیم ملی واكنشی نسبت به آنان نشان نداده و موضع سكوت اتخاذ كرده است. در این میان بحث مربوط به مصاحبه خداداد كه با یكی از روزنامه های ورزشی انجام شد و دایی را به صورت غیرمستقیم متهم به باندبازی و دورنگه داشتن او از تیم ملی كرده بود و همچنین بحث مربوط به امتناع وحید هاشمیان از حضور در تیم ملی به خاطر علی دایی كه حتی خداداد نیز به صورت غیرمستقیم به آن اشاره كرده بود، مهمتر از موارد دیگر نشان می داد.

علی دایی سكوت خود را شكست و اگرچه حاضر نشد به همه سؤالات پاسخ دهد اما به سؤالاتی  در خصوص این دو مورد خاص پاسخ داد. او در مورد اتهامات خداداد عزیزی علیه خود گفت:" من در تمام دوران بازیگری ام تنها یك بار از رییس فدراسیون فوتبال وقت گرفتم و آن هم به خاطر خداداد عزیزی بود. در زمان صفایی فراهانی من نزد ایشان رفتم  و درخواست كردم كه خداداد عزیزی به تیم ملی دعوت شود و گفتم دعوت از او به نفع فوتبال كشور و تیم ملی است."

دایی در ادامه صحبت هایش گفت:" صفایی فراهانی می تواند در این مورد شهادت بدهد. وقتی این موضوع را با ایشان مطرح كردم گفت كه باید كمیته فنی و مربیان تیم ملی تصمیم بگیرند و قرار شد موضوع را با آنها در میان بگذارد و اما من كاری كه از دستم برمی آمد را انجام دادم و چنین تقاضایی را مطرح كردم كه تا به حال برای هیچ كس مطرح نكرده ام."

علی دایی همچنین به موضوع وحیدهاشمیان و شایعات پیرامون اختلافش با وی گفت:" در زمانی كه موضوع دعوت از هاشمیان مطرح شده بود و او نمی آمد خودم به وحید زنگ زدم و خواستم كه به تیم ملی بیاید. او دلایل خودش را داشت اما من به وحید گفتم كه شرایطش متفاوت با گذشته است و خوب است كه به تیم ملی بیاید.

وحید گلزن خوبی است و من به او گفتم كه برایش خیلی مفید است كه در تیم ملی بازی كند و خودش را بیشتر نشان دهد. من همین كار را می توانستم انجام بدهم كه دادم و او خودش مختار است كه در مورد آینده اش تصمیم بگیرد.