تبیان، دستیار زندگی
ارم در سری A بازی كنم قطر ، با خارجی هایش دردسر ساز می شود رضایی یكی از همان پرندگان آسمانی در رویاهای بلاژویچ بود. مدافع بی ادعای ذوب آهن شاید یك سوپراستار در خط دفاعی تیم ملی ایران به نظر نمی رسید اما بازی كم اشتباه و ساده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رحمان رضایی

:

دوست دارم در سری

A بازی كنم

قطر ، با خارجی هایش دردسر ساز می شود

رضایی یكی از همان پرندگان آسمانی در رویاهای بلاژویچ بود. مدافع بی ادعای ذوب آهن شاید یك سوپراستار در خط دفاعی تیم ملی ایران به نظر نمی رسید اما بازی كم اشتباه و ساده او كمربند دفاعی تیم ملی را محكم تر می كرد.

هر چند تیم ملی از بازی های مقدماتی به جام جهانی 2002 راه نیافت اما رضایی جواز حضور در لیگ معتبری مثل سری را پیدا كرد و نماینده شایستهای برای فوتبال ایران بود.

رضایی به عنوان اولین فوتبالیست ایرانی در تاریخ كالچیو با پیراهن تیم پروجیا موفق به گل زنی شد. جدای از سری و حضور در تیم دسته دومی مسیناشاید در ادامه تحقق آرزوهای شیرین رحمان نباشد اما برای یك فوتبالیست آسیایی باز آزمون سختی است.

رضایی امیدوار است كه در این آزمون سربلند باشد و در پایان فصل باز هم به رقابت های داغ سری گام بگذارد.

رضایی در مورد آخرین وضعیت خودش و همچنین برنامه هایی كه برای آینده در نظر دارد حرف های تازه ای داشت.

س :وضعیت تیمتان برای صعود چگونه است؟

رضایی: آخرین بازی خودمان را در برابر آوه لینو با پیروزی پشت سر گذاشتیم و با این سه امتیاز وضعیت بهتری در جدول پیدا كردیم. حالا با 49 امتیاز از 31 بازی در جای پنجم جدول هستیم در حالی كه دو تیم سوم و چهارم 50 امتیازی هستند و به راحتی می توانیم خودمان را به آنها برسانیم.

پالرمو و آتالانتا هم با 54 و 53 امتیاز اول و دوم هستند كه برای رسیدن به آنها هم امیدوار هستیم. در این شرایط اگر از فرصت هایمان به خوبی استفاده كنیم می توانیم به سری راه پیدا كنیم.

س: صعود به دسته اول چقدر برای شما اهمیت دارد؟

رضایی:همه بازیكنان ومسئولان باشگاه مسینا در تلاش هستند تا هر طور كه شده این تیم به مسابقات سری صعود كند.به هر حال، در فصل آینده حضور در رقابت های دسته اول سود زیادی برای ما خواهد داشت.

تا پایان مسابقات هم هنوز فرصتی زیاد باقی مانده است. فرصت داریم تا امتیازات عقب افتاده را جبران كنیم.

س: خودت از حضور در سری خسته نشدی؟

رضایی: من با تیم مسینا قرارداد دارم و باید حداقل تا پایان فصل ، همراه این تیم باشم. اگر این تیم به سری صعود كند مذاكرات بر سر تمدید قرارداد راآغاز خواهم كرد. در غیر این صورت هدف من حضور در سری است.

خیلی دوست دارم فوتبال خودم را در مسابقات دسته اول ایتالیا ادامه بدهم.

حالا اگر مسینا نتواند به سری صعود كند شرایط متفاوتی خواهیم داشت.

البته هنوز دو سه ماه دیگر به پایان فصل نقل و انتقالات باقی مانده است و فعلا زود است كه در این باره صحبت و

تصمیم گیری كنم.

س: با لژیونر های فوتسالیست ایرانی ارتباط داری؟

رضایی:اخبار شمسائی و حیدریان را از طریق رسانه های ایتالیا دنبال می كنم ولی هیچ گونه ارتباط مستقیمی با آنها ندارم چون فرصت لازم برایمان پیش نمی آید. به هر حال امیدوارم آنها هم نمایندگان شایسته ای برای فوتسال كشورمان باشند.

س: برای بازی با لائوس تیم ملی را همراهی می كنی؟

رضایی:اگر فدراسیون فوتبال مكاتبات لازم را با باشگاه مسینا انجام بدهد من هم سعی می كنم خودم را به این دیدار برسانم.

س:قطری ها می خواهند در بازی برگشت از بازیكنان خارجی استفاده كنند، فكر نمیكنی كار ما باز هم سخت تر شده است؟

رضایی: اگر این موضوع عملی شود شرایط برای ما خیلی سخت و مشكل خواهد شد، قطر با بازیكنان سرشناس خارجی می تواند خطرناك تر باشد اما به هر حال ما باید در هر شرایطی پیروز شویم.البته من فكر نمی كنم فیفا با این موضوع موافقت كند.

س: با توجه به سیستم مسینا تا چه اندازه با تاكتیك های برانكو هماهنگی داری؟

رضایی: ما در تیم مسینا با سیستم 2-4-4 بازی می كنیم كه این روش در اینجا معمول است اما با این حال در تیم ملی با سیستم 1-3-2-4 برانكو هماهنگی لازم را دارم و به راحتی در این سیستم بازی می كنم.

به این روش عادت كرده ام و با دیگر مدافعان تیم ملی هم خیلی هماهنگ هستم. به هر حال بازیكن باید بتواند در غالب سیستم و تاكتیك تیمی قرار بگیرد.

س: بازی تیم ملی امید را دیده ای؟

رضایی : متاسفانه من مسابقه امید ایران و مالزی را ندیدم اما از نتیجه آن با خبر شدم. باید بگویم نتیجه به دست آمده نتیجه خوبی بوده است. البته فوتبال مالزی در حد فوتبال ما نیست و شكست این تیم در زمین خودش هم امری طبیعی برای ملی پوشان امید است. ما باید به دیدارهای بعدی خصوصا جدال به كره جنوبی فكر كنیم. تیم امید باید در فكر صعود به آتن باشد و حریفانش را جدی بگیرد.