تبیان، دستیار زندگی
خیلی از دوستان همانند من ترجیح میدهند به هنگام خرید كامپیوتر جدید برای خود یا دیگران و یا بهنگام تعویض و ارتقاء قطعات شخصا به اینكار اقدام كنند . اینكار باعث كاهش هزینه خرید شده و نیز تسلط ، توانایی و مهارت شخص را در كار با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

7 نكته طلایی در خرید سخت افزار

خیلی از دوستان همانند من ترجیح میدهند به هنگام خرید كامپیوتر جدید برای خود یا دیگران و یا بهنگام تعویض و ارتقاء قطعات شخصا به اینكار اقدام كنند . اینكار باعث كاهش هزینه خرید شده و نیز تسلط ، توانایی و مهارت شخص را در كار با سخت افزار یا مونتاژ كامپیوتر افزایش میدهد . لذا برای اینكار باید اصولی و نكاتی رعایت كرد تا نتیجه معكوس عاید نشود. با استفاده از تجربیات و آموخته های خودم نكات زیر را به هنگام خرید سخت افزار برای دوستان عزیزم توصیه می كنم:

قطعات بی نام و نشان نخرید : سازندگان معتبر و معروف ممكن است در كارشان ورشكست شوند ولی به راحتی حاضر نیستند نام و اعتبار خود را در ارائه كالاهای نامرغوب زیر سوال ببرند. مثلا خرید یك Ram با مارك Kingston از یك سازنده بی نام و نشان قیمتی معادل یك سوم Ram اصلی دارد در چنین مواقعی خرید كالای گرانتر معقول تر است. چذا كه برای خرید جنس مرغوب باید بهایی معادل كیفیت آن پرداخت .

ضمانت و گارانتی معتبر درخواست كنید : منظور از گارانتی معتبر یك خط نوشته در زیر فاكتور فروش نیست كه هیچ ارزشی ندارد . باید مطمئن بود كه قطعه خریداری شده را شركتی اسم و رسم دار و با هویت گارانتی كرده است . یكی از بهترین روشها در این زمینه تماس با شركت تضمین كننده و اطمینان از صحت ضمانت كالاست .

از تجربیات و نوشته های دیگران در خرید بهره بگیرید : انواع مختلفی از قطعات در بازار موجود است ولی مثلا چرا كارت گرافیك Gforce از 20هزار تومان تا 400 هزار تومان قیمت دارند؟ و قیمت انها متغیر است؟ متخصصان و كسانی كه قبلا این قطعات را آزمایش كرده اند راهنمایان خوبی بهنگام خرید آن هستند . پس هرگز از خواندن یك مطلب در مورد قطعات در سایتها و یا روزنامه ها و جاهای دیگر و كسب اطلاعات اضافی در این زمینه غافل نشوید.

نیازتان را مشخص كنید: تعین هدف و نیز مشخص كردن نیاز كمك زیادی در یك خرید مناسب میكند . اگر به این نكته فكر كنید بعضا پیش می آید به این نتیجه برسید كه فعلا برای یك قطعه و سخت افزار بخصوص نیاز چندانی ندارید و با اینكار در هزینه های خود صرفه جویی می كنید .

دنبال جدیدترین و مدرنترین ها نباشید : فناوریهای جدید معمولا دارای قیمت بالا بوده و آنطور كه باید، آزمایش و امتحان خود را پس نداده اند . بهترین كار این است كه بهنگام خرید این قبیل سخت افزارها زیاد عجله نكرد.

به حرفهای بازاری و اغوا كننده توجه نكنید: حرفهای زیادی به هنگام خرید یك قطعه معمولا از فروشندگان زبده می شنویم كه تضمین كننده هیچ چیزی نیست و تنها فریب دهنده و اغواء كننده است . حرفها و جملاتی از این قبیل: " خیلی ها بردن و راضی ان " ، " خودمون ضمانتش میكنیم " ، " خراب بود بیارش همینجا با یك قطعه نو تعویض كنم " ، این قطعه مثل پیكان است " و غیره. به هیچكدام توجه نكنید.

با دید باز و آگاهانه خرید كنید: هر قطعه ای كه می پسندید مشخصاتی دارد از آنها كامل آگاه شوید و كاملا بدانید چه قطعه ای خرید میكنید چون باید مبلغ زیادی هزینه نمایید نه این كه پولتان را دور بریزید. همیشه سعی كنید با استفاده از سایت شركت سازنده اطلاعات كافی و لازم را در مورد قطعه مورد نظر كسب كنید.

برگرفته از وب لاگ اصغرزاده