تبیان، دستیار زندگی
رئیس جدید فدراسیون فوتبال انجام هرگونه تغییرات در کمیته های اجرایی فدراسیون فوتبال را به ارزیابی ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفاشیان: قصد تغییرات ندارم

کفاشیان رییس فدراسیون جدید فوتبال

رئیس جدید فدراسیون فوتبال انجام هرگونه تغییرات در کمیته های اجرایی فدراسیون فوتبال را به ارزیابی و بررسی وضعیت موجود فدراسیون فوتبال منوط دانست و اظهار داشت: در حال حاضر هیچ گونه تصمیمی برای ایجاد تغییرات در فدراسیون فوتبال ندارم .

علی کفاشیان با بیان این مطلب به خبرنگارمهر افزود: اعتقاد دارم فدراسیون فوتبال درشرایط کنونی نیازبه تغییرات چندانی ندارد و کادرموجود باید حفظ و تقویت شود. همچنین به كمیته‌ها اعلام كرده‌ایم كه به كار خود ادامه دهند. اكثر كمیته‌های فدراسیون فوتبال فعال هستند اما ما باید تركیبی كه در اساس‌نامه آمده را در كمیته‌ها اجرا كنیم.

وی اضافه کرد: پس از بررسی اولیه و اشراف کامل نسبت به تمامی امورفدراسیون تنها درصدد تکمیل کادرفعلی خواهم بود و اساسا به دنبال ایجاد تغییرات گسترده نیستم .

کفاشیان درخصوص استعفای عبدالرحمن شاه حسینی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت : بنده ازطریق رسانه ها درجریان استعفای ایشان قرارگرفتم که ازهمین طریق استعفای ایشان را رد می کنم . ایشان باید برگردند و با تمام توان مسئولیتی که برعهده دارند را به بهترین نحوممکن ادامه دهند و فدراسیون نیز بر خود تکلیف می داند از کمیته انضباطی به عنوان یکی ازمهم ترین ارکان نظارتی خود با قدرت حمایت کند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه رسما از روز یکشنبه آینده اداره فدراسیون فوتبال را به دست خواهد گرفت، اظهار داشت: نخستین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون روز یکشنبه برگزار و اسناد و حساب های مالی فدراسیون فوتبال تحویل مدیریت جدید خواهد شد و کارمان را رسما آغازخواهیم کرد .

دبیرکل کمیته ملی المپیک پیرامون اظهارات علی قراخانلو مبنی برانتخاب سرپرست برای پست دبیرکلی کمیته ملی المپیک تصریح کرد : بنده درمسئولیت دبیرکلی کمیته ملی المپیک باقی خواهم ماند و احتمالا یک نفر به عنوان معاون، مسئولیت امور اداری و مالی کمیته را عهده دارخواهد شد . ضمن اینکه با توجه به مسئولیت بنده درکمیته ستاد تدارکاتی بازی های المپیک پکن، فرد دیگری دراین مسئولیت جایگزین بنده خواهد شد تا برنامه های آماده سازی تیم های اعزامی به المپیک به شکل مطلوب و با نظارت کامل دنبال شود .

وی اضافه کرد: درنشست روز دوشنبه کمیته تدارکاتی بازی های المپیک که درمحل آکادمی کمیته المپیک برگزارخواهد شد، این کمیته درخصوص فرد جایگزین تصمیم گیری خواهد کرد .

کفاشیان رییس فدراسیون جدید فوتبال

کفاشیان با تاکید دوباره براینکه مهم ترین اولویت فدراسیون فوتبال درمقطع کنونی انتخاب سرمربی تیم ملی است، اظهار داشت: آرتورجورج شرایط لازم برای هدایت تیم ملی و رساندن فوتبال ما به جام جهانی را ندارد ازهمین رو درصدد هستیم شرایط سه گزینه دیگرکمیته انتقالی را طی هفته جاری مورد بررسی قرار دهیم، ضمن اینکه مربیان دیگری نیز مد نظر فدراسیون فوتبال قرار دارند که شرایط آنها را نیز بررسی خواهیم کرد و بهترین و مناسب ترین گزینه را برای تیم ملی انتخاب می کنیم .

وی در پاسخ به این سوال كه آیا حشمت مهاجرانی عضو این كمیته خواهد بود یا خیر گفت: به شخصه خودم موافق حضور مهاجرانی در كمیته‌ تیم‌های ملی هستم اما نمی‌دانم در كمیته انتقالی، مهاجرانی به صورت رسمی عضو كمیته‌ تیم‌های ملی شده است یا خیر. فكر می‌كنم تا پایان این هفته بتوانیم وضعیت كمیته تیم‌های ملی را مشخص كنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره‌ دبیر فدراسیون فوتبال گفت:"نبی" را از قبل می‌شناسم. وی در كارش موفق بوده و در حال حاضر بر روی شخص خاص دیگری نظری ندارم و نبی همچنان به كارش در فدراسیون فوتبال به عنوان دبیر ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا "ژورژه" گزینه‌ اصلی فدراسیون فوتبال برای سرمربی‌گری تیم ملی است؟ گفت: باید بپذیریم كه بازخوردهای حضور ژورژه در تیم ملی منفی بوده است. بنابراین صلاح نیست كه چندان به او فكر كنیم. ما به غیر از گزینه‌هایی كه در كمیته انتقالی مورد بحث قرار گرفته گزینه‌های دیگری را نیز مد نظر داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص شایعه علاقمندی وی به جذب رنه سیموئز برزیلی برای هدایت تیم ملی اظهار داشت : سیموئز در تیم امید کارنامه قابل قبولی از خود بر جای گذاشت و شناخت خوبی از فوتبال ما داشت و می توانست یکی از گزینه های ایده آل برای هدایت تیم ملی باشد ولی او با فدراسیون فوتبال جامائیکا قرارداد همکاری دارد و حضورش در تیم ملی کاملا منتفی است .

كفاشیان درباره جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال با نمایندگان فیفا و AFC اظهار كرد: آنها خوشحال بودند كه انتخابات فدراسیون فوتبال ایران برگزار شده است و همچنین بر این كه حسن نیت‌شان را به فوتبال ایران ثابت كنند اعلام آمادگی كردند كه تمامی امكانات موجود را در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار دهند كه ما هم ضمن تشكر از آنها خواستیم كه ارتباط موجود محكم‌تر شود.