تبیان، دستیار زندگی
پله اخیراً از 124 ستاره فوتبال جهان در گذشته و حال حاضر بری شركت در جشن یكصدمین سالگرد تاسیس فدراسیون فوتبال جهان (فیفا) دعوت به عمل آورده است. انتخابات سلطان افسانه ای فوتبال جهان مثل دیگر انتخاباتش كه در این رشته ورزشی مهی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیدان: پله، دایی را از قلم انداخت!

پله اخیراً از 124 ستاره فوتبال جهان در گذشته و حال حاضر بری شركت در جشن یكصدمین سالگرد تاسیس فدراسیون فوتبال جهان (فیفا) دعوت به عمل آورده است.

انتخابات سلطان افسانه ای فوتبال جهان مثل دیگر انتخاباتش كه در این رشته ورزشی مهیج و جذاب صورت می گیرد حرف و حدیث های فراوانی به همراه داشت و حتی برخی لب به انتفاد از پله گشودند.

زین الدین زیدان، بازیكن مسلمان تیم رئال مادرید، در این باره گفت: نمی توان از پله انتقاد كرد زیرا نفراتی كه برای شركت در جشن یكصدمین سالگرد فیفا دعوت شده اند جزو شاخص های زمان خود بوده و هستند. دعوت 14 بازیكن از برزیل را نمی توان به حساب برزیلی بودن پله گذاشت حتی معتقدم او( پله) می توانست بازیكنان بیشتری از برزیل را دعوت كند.

وی افزود: البته انتظار داشتم پله در گزینش بازیكنان آسیایی دقت عمل بیشتری به خرج می داد و تعداد  بیشتری از این قاره برای شركت در جشن یكصدمین سالگرد تاسیس فیفا دعوت می كرد. باور این مساله كه قاره پهناور آسیا از شروع فوتبال تاكنون تنها دو ستاره ایده آل داشته سخت به نظر می رسد. بسیاری انتظار داشتند علی دایی، كه با زدن دو گل ملی دیگر بهترین گلزن جهان شناخته می شود، را در لیست پله ببینند كاپیتان تیم ملی و پرسپولیس سالهاست در اوج به سر می برد و به افتخارات متعددی دست یافته . او در سن 34 سالگی هم آقای گل لیگ برتر است و سعی دارد با تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2006 راه یابد.

اگر چه زیدان به صراحت به نام هیچ بازیكن شایسته آسیایی، كه از چشم پله دور مانده اند، اشاره نكرد اما به گزارش خبرنگارمان از شهر بندری هامبورگ یكی از بازیكنان مدنظر زیدان، علی دایی بود! چرا كه فوتبال دایی سالهاست كه تداوم دارد و به خاطر افتخاراتی انفرادی كه به آنها دست یافت در جهان شناخته شده است. تنها بازیكن سرشناسی كه از بازیكنان آسیا حمایت به عمل آورده زین الدین زیدان بوده و همین مسئله افزایش محبوبیت او را در این قاره پهناور به همراه داشت.